Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför dissar macfans Paul Thurrott?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-28 09:59

Jag läser och lyssnar till Paul Thurrott, och tycker gång på gång att han är en duktig journalist, med stor integritet, som inte är någon entusiastisk fanboy.

Mycken macjournalistik tycks mig skriven av just fanboys, som ogärna vill inta en kritisk position. Paul Thurrott dras sällan med i någon hallelujastämning, utan rapporterar nyktert, om än litet vasst ibland!

Är det någon mer än jag som gillar honom?

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-07-28 10:37

Enligt min uppfattning är Paul utan tvekan en enorm fanbay. Han är en utav de största windowsfanboysen som finns där ute som jag uppfattat det. Kanske därför?

Det är ju en subjektiv bedömning man gör hur man uppfattar någon, och tror många har lessnat på honom pågrund utav hans ofta väldigt dåliga motivationer varför saker är bra/dåligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-28 11:36
Ursprungligen av Sidde:

Enligt min uppfattning är Paul utan tvekan en enorm fanbay. Han är en utav de största windowsfanboysen som finns där ute som jag uppfattat det. Kanske därför?

Det är ju en subjektiv bedömning man gör hur man uppfattar någon, och tror många har lessnat på honom pågrund utav hans ofta väldigt dåliga motivationer varför saker är bra/dåligt.

Jag kan faktiskt inte hålla med. Jag menar inte att han alltid har, eller har haft rätt, bara att han inte är en fanboy. Tycker att han recenserar Microsoftprodukter på ungefär samma sätt som har recenserar Appleprodukter. Är det inte så att vi inte är vana att läsa god Applekritisk journalistik?

Jag läste precis de två första delarna av hans iPhone ReviewSuperSite for Windows, och tycker det är bra läsning!

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2007-07-28 15:18

Kanske det här:

http://daringfireball.net/2006/08/jackass_paul_thurrott
http://daringfireball.net/2007/01/enderle_thurrott

(I ärlighetens namn så håller också Dan Gruber med Thurrott ibland)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 23:55
  • Medlem
  • 2007-08-10 01:41
Ursprungligen av Ylan:

Mycken macjournalistik tycks mig skriven av just fanboys, som ogärna vill inta en kritisk position. Paul Thurrott dras sällan med i någon hallelujastämning, utan rapporterar nyktert, om än litet vasst ibland!

Är det någon mer än jag som gillar honom?

Vänligen, Ylan

Har inte läst nått av honom på ett par år, men tidigare var han definitivt en Wintel fan-boy…

Jag hade tänkt leta reda på lite artiklar, men fraggelpjott och Redglittercoffin har redan gjort jobbet åt mig. Thurrott är inte lika knäpp som Enderle, men bara en sån sak som att han hyllar Enderles knäppheter är ju inte så förtroeende ingivande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 15:28
1
Bevaka tråden