Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på Nord Lead (1)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar vad en Nord Lead 1 (klaviatur modell) i fint skick är värd?

Jag har blivit erbjuden Nord Lead 1 + 1500 kr för min JP-8000, rimligt?

Som att byta en gintonic mot en avslagen bira :0)

Är det så hemskt?

Nä, det är det inte. Jag föredrar lätt Nord lead före Jp8000. Hör efter om Nord leaden är expanderad till 12 röster för 4 röster är inte kul.

NL1 med 4 röster skulle jag aldrig i världen ge mer än 1500kr för, NL2/NR2 är ju inte värde så mkt mer heller kanske max 4500/2500...de är ju rätt begränsade i ljudet

"Oj, jag har ingen aning om hur många röster den har eller om den skulle vara uppgraderad. Hur gjordes en sådan uppgradering – chip, instickskort etc???"

Finns det något smart sätt för han att kolla? Förutom trycka ner fyra, lägga till en, släppa den första och se om han hör någon skillnad? Vet inte om jag vågar lite på det där. Tråkigt om man får hem en med 4 röster. Vad skulle ni ge för en NL1 med 12 röster?

Jag är en snål fan så jag skulle nog inte ge mer än 2500 - 3000 spänn. Det finns ballare syntar i samma prisklass, men de är ju inte svensktillverkade.

Fråga istället vad en JP-8000 är värd. De brukar väl gå för mellan 4500 och 6000 spänn beroende på skick. Säg 5000 spänn för enkelhetens skull. Dra bort de där 1500 kronorna du skulle få. Då skulle han med Nord Leaden värdera sin Nord till 3500:- Det låter liiiiiite för mycket tycker jag. Men Nord Lead Klav ligger rätt högt i pris verkar det som. Man jag hade aldrig gett 3500:- för en.

Eftersom jag inte är i behov av att sälja den, satte jag ut den för 6000 kr på vendolin. Ska bli spännande och se om någon nappar, om inte, så har jag ju en JP-8000

1
Bevaka tråden