Fick igår en sprillans ny vit ipod 80 GB 5g. Allt var toppen fram tills att jag skulle titta på en film på kvällen. Jag hade lagt in en långfilm i mpeg-4-format. Det gick alldeles utmärkt att titta på den fram tills dess att jug skulle se hur långt in i filmen jag varit.
När jag tryckte på mittenknappen för att se det hände ingenting, filmen fortsatte utan avbrott. Jag blev orolig att fler knappar inte fungerade så jag provade menu också. Det gick bra och jag kom ut på menyn, men när jag skulle tillbaka till filmen igen gick det inge vidare. Skärmen blev svart som när den laddar filmer, efter en stund visades play-pilen uppe i hörnet såsom om filmen skulle starta. Skärmen forsatte dock vara svart, och inga knappar tog.
Jag löste det genom att låta den vara på och ladda ur batteriet, och sedan boota upp den igen. För att vara på den säkra sidan så gjorde jag om det hela idag, för att se att det inte var en engångsföreteelse. Exakt samma sak hände nu
Kan lägga till att jag tittat på fem-sex filmer innan på den utan minsta problem.
Varför? Nån annan som råkat ut för samma grej?