Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktar MBP 15.2 Core Duo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Core Duo när de kom i 2GHz som basversion. Nu har fläkten eller båda fläktarna (?) börjat gnissla eller tjuta eller låta knasigt om du föredrar det utrycket...

har du varit med om något liknande? har macsupport i Lund service i butiken vid mårtenstorget? kan man få fläktarna uppsmorda eller måste man byta dem?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-29 23:27

Min högra på en MBP CD 2GHz låter skräpigt. Precis efter att garantin hade gått (har det hänt förut?). Så det blev en beställning av reservdel från Amerikat får do-it-yourself-montering. Den borde komma om ca 1v. Ska samtidigt städa bort den överflödiga kylpastan.

Ursprungligen av frazze:

Ska samtidigt städa bort den överflödiga kylpastan.

Du vet att det där med hur bra det blev efter man tog bort den (påstått) överflödiga kylpastan visade vara en myt? Det gav inga verkliga förbättringar. Jag fick det själv åtgärdat för ett år sen och det var överhuvudtaget ingen skillnad.

Ursprungligen av wwwandi:

Jag köpte en Core Duo när de kom i 2GHz som basversion. Nu har fläkten eller båda fläktarna (?) börjat gnissla eller tjuta eller låta knasigt om du föredrar det utrycket...

har du varit med om något liknande? har macsupport i Lund service i butiken vid mårtenstorget? kan man få fläktarna uppsmorda eller måste man byta dem?

Tror mer på utbyte än uppsmörjning. Oljud från fläktar uppkommer (enligt min erfarenhet) mest av att damm fäster sig på fläkten eller att något av bladen blir skeva eller att kullagret pajar. Då hjälper inte uppsmörjning.

Jag är rätt säker på att Macsupport har service i butiken i Lund.

• Medlem
  • 2007-07-30 00:22

Snacka med Paul som är tekniker (på MacSupport i Lund), han fixar det åt dig.

1
Bevaka tråden