Då trådskaparen helt klart erkänt att han skall ha dessa till att knäcka program måste väl denna tråd låsas / vara låst , annars är moralen här på 99.se/mac helt urusel.Ett (utvecklings)forum kan inte anses seriöst om detta tillåts.
Då jag inte vill förknippas med dessa omoraliska installningar så önskar jag att någon ansvarig avregistrerar mig samt skickar bekräftelse på dettta.
Jag tackar för tiden här på 99.se.
// wincc
Finns ingen anledning att få moralpanik bara för att någon vill lära sig att debugga bättre. Det finns många tillfällen när det är väldigt bra att kunna debugga kod som är kompilerad utan debugsymboler (som när det råkar finnas en bugg i Cocoa, som du faktiskt måste fixa själv utan källkoden, för du måste släppa programmet idag), och det allra bästa sättet att lära sig det är genom att debugga vanliga program.
Jag själv har också knäckt ett och annat kopieringsskydd, för att lära mig mer om just debugging. Väl värt att nämnas är ju att jag inte använder dessa program, så det handlar inte om någon annan personlig vinning mer än just kunskapen.
Jag har ingen koll på lagligheten i detta, men moraliteten är helt solklar, ingen förlorar på det, jag tjänar på det, helt klart moraliskt riktigt. Naturligtvis vore det ju däremot en helt annan fråga ifall man knäckte kopieringsskyddet istället för att köpa programmet i fråga, eller ifall jag skulle sprida en patch, eller en knäckt version, men så är inte fallet.