Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone sågad av Mobilereview

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Något jag tycker är riktigt synd är att iPhone saknar stylus eftersom jag är fruktansvärt van vid det.

http://www.yourmaclifeshow.com/?q=node/1014

Något jag tycker är otroligt skönt är att iPhone saknar stylus.

Ursprungligen av draags:

Något jag tycker är otroligt skönt är att iPhone saknar stylus.

Ja gud vad skönt att den inte har allt…

draags, iBjorn och Gilbert 2: Jag har svarat på era inlägg, men placerat svaren i en ny tråd där det passar bättre:

Frågor och svar om iPhone-användning

Alla direkta frågor till mig om iPhone-användning hänvisas till den tråden.

Vissa förstår inte vitsen med iPhone och Apples filosofi, helt enkelt.

Ursprungligen av draags:

Vissa förstår inte vitsen med iPhone och Apples filosofi, helt enkelt.

så sant, och jag är glad att jag tillhör skaran som i alla fall inte förkastar deras filosofi utan är öppen för att lyssna och iakta, och numera delta. jag skaffade mac-95 och det har förändrat mitt liv på ett sätt jag inte trodde var möjligt genom att "bara välja en annan dator". Det är så mycket mer än så. Det sades en gång att det som en gång gjorde macen stor var dess användare. Den skaran är kvar , men spelet har ändrats och bäst är inte alltid den som vinner (tyvärr).Apple har anpassat sin strategi för framtiden och Iphone är klockren i deras portfölj. Att se iphone i dag som en Iphone/telefon satsning, en produkt... aj vad man missar vitsen. Iphone är sannolikt ett koncept med fler delar än vad vi sett hittils. Leopard kommer sannolikt att ge mer ledtrådar till vad Iphone egentiligen betyder för apples framtida strategi /framgång. Kanske kommer det vara så att användaren återigen kommer att få betyda mer än bara en köpare av det som prånglas ut på 95% av marknaden i dag. I slutändan är det användarens val, men det är mer eller mindre besvärligt val att göra. Att våga lyssna och iakta är första steget mot att göra ett eget val. oj vad flummigt..

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-08-05 21:22

Det som har gör iPhone så bra och stor är inte massor av Megahertzar och Megapixlar utan användbarheten, helheten och sammanhanget.

Tycker det finns klara likheter mellan iPhone och den ursprungliga PalmPilot. Det var inte bländande cutting-edge teknik som gjorde Palmen bra, utan det var det som utvecklarna kallade 3-click-engineriing, dvs att inget skulle behöva ta mer 3 klick för att bli gjort. Dessvärre sumpades Palm av en idiotisk företagsledning som inte såg längre än till nästa kvartalsrapport.

iPhone är som jag ser det den första handhållna enheten som på allvar försöker ta upp Palms gamla 3-klicks tanke, och den verkar göra det hyffsat redan från första inkarnationen. Windows Mobile är inne på 6.e svängen, och de har fortfarande inte fattat nånting...

Ursprungligen av iBjorn:

Det som har gör iPhone så bra och stor är inte massor av Megahertzar och Megapixlar utan användbarheten, helheten och sammanhanget.

Tycker det finns klara likheter mellan iPhone och den ursprungliga PalmPilot. Det var inte bländande cutting-edge teknik som gjorde Palmen bra, utan det var det som utvecklarna kallade 3-click-engineriing, dvs att inget skulle behöva ta mer 3 klick för att bli gjort. Dessvärre sumpades Palm av en idiotisk företagsledning som inte såg längre än till nästa kvartalsrapport.

iPhone är som jag ser det den första handhållna enheten som på allvar försöker ta upp Palms gamla 3-klicks tanke, och den verkar göra det hyffsat redan från första inkarnationen. Windows Mobile är inne på 6.e svängen, och de har fortfarande inte fattat nånting...

inne på sjätte svängen.. Jo men är det inte så att bara för man köpt en formel 1 bil behöver inte betyda att man kan köra formel 1?

Om man däremot bygger sin egen bil och testar och testar och låter det ta sin tid, och sen när man verkligen behöver expertis köper in det och förstår vad de skall åstadkomma och varför..

SENDO blev ju artigt rånade av MS i sitt "samarbete".. innan dess fanns inget windows mobile.. historian upprepar sig visst i bland..

Ursprungligen av iBjorn:

Tycker det finns klara likheter mellan iPhone och den ursprungliga PalmPilot. Det var inte bländande cutting-edge teknik som gjorde Palmen bra, utan det var det som utvecklarna kallade 3-click-engineriing, dvs att inget skulle behöva ta mer 3 klick för att bli gjort.

Det var nog det som gjorde att jag föredrog Palms OS istf alla dessa Win Mobile
Ta adressboken i dem som exempel, det fanns makalöst många fält i Win-handhållna; "namn på assistenten" och hans/hennes nr/mobnil/fax var väl att ta i tyckte jag.

Köra Win CE, ME och NT var lite som ... att ha fötterna i CE ME NT

Bevaka tråden