Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini, bara kompetent som mediacenter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har redan beställt en Mac Mini (1,66 Ghz 1 gb ram) men undrar lite över hur bra den egentligen är. Den generella attityden på 99mac verkar vara att den bara är kompetent nog som mediacenter..

Så jag är lite orolig, men jag tror inte att jag är en krävande datoranvändare. Jag sitter nu vid ett hopplock med främst delar från en HemPC dator åtminstone 3 år gammal (P4 2,40 ghz, 1gb ram, nVidia Geforce 440MX, Soundblaster Live!). Det jag använder datorn till är mycket surfande, iTunes, UTorrent, skriver en hel del, och då och då spelar jag gamla spel som Warcraft 3.

För ungefär ett halvår sen spelade jag WoW på denna dator, låga grafikinställningar och en snitt FPS på 15. Jag tyckte att det gick fint och hade inga problem med det.

Jag antar att Mac Minin borde slå min dator, kanske inte grafikkortet (eftersom mitt inte är integrerat) så visst borde jag kunna använda Mac Minin som en nog så kompetent ersättare?

Minin är en bra dator som tuffar på bra. Inte alltid med högsta fart, men den får jobbet gjort.

Men så har jag aldrig heller ägt en Mini.

• Oregistrerad
  • 2007-07-31 14:51

Den bör helt klart räcka till de behoven du beskrev.

Nu är det dock evigheter sedan Mac mini uppdaterades, så personligen skulle jag vänta på en ny version av den.

Jo, jag vet, men jag tar den risken. Skulle en ny version dyka upp nästa vecka skulle jag bli smått irriterad, men skulle inte bry mig så mycket.

Jag är mer oroad av att den kanske försvinner från Apple Store.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-31 17:40

Jag är otroligt nöjd med min mini där hemma! Att nått så litet kan vara så bra blir jag lika förvånad över varje gång jag sätter mig vid den! Enda tråkiga var att jag köpte den med 512mb ram... Den är inte alltid lika "rapp" i svängarna, men helt klart duger det åt att använda som ett media center!

Om vi skulle köpa in redaktionsmaskiner till 99.se skulle det bli minsta Mac Mini 1.66GHz med 2GB RAM och Samsung 22" Widescreen skärmar. Mycket för pengarna!

Btw, mediamaskin är redigt krävande om man kör Full HD (1080p), vilket minin klarar.

Ursprungligen av irrelogical:

Btw, mediamaskin är redigt krävande om man kör Full HD (1080p), vilket minin klarar.

Jo, det förstår jag.

Tack för svaren, ville bara bli övertygad om att jag inte beställt fel dator (skulle jag inte varit ekonomisk hade det i och för sig blivit en iMac ). Hoppas att Mac Minin och speciellt Mac OS X lever upp till mina förväntningar :).

EDIT: Provade programmet Geekbench, min dator fick 991 poäng, medan Mac Minin fick 2110 (enligt en blogpost på företagets forum. Känns som jag kommer att bli väldigt nöjd, eftersom jag prestandamässigt trots allt tycker att min PC duger :). Någon som kan tipsa om en bättre benchmark jag kan prova för att jämföra mera?

Senast redigerat 2007-07-31 23:58
1
Bevaka tråden