Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny löparutmaning - hjälp din region att vinna!

Tråden skapades och har fått 218 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under våren har vi på 99.se mycket framgångsrikt utmanat varandra i ett springa in våren och sommaren med våra Nike+enheter. Nu är vi mitt inne i sommaren och jag tänkte vi kunde testa en ny typ av utmning - en lagutmaning.

Idén är att medlemmarna delas in i regioner: Götaland, Svealand och Norrland (utrikiska medlemmar får själva välja den regionen som verkar mest sympatisk). Varje medlems bidrar sedan till att lyfta fram sin egen regions position i tävlingen.
<h3>Hur gör jag för att vara med?</h3>
Jag är osäker på om funktionen fungerar, eftersom den bara verkar finnas i den Nordamerikanska versionen av nikeplus.com, men vi gör ett försök. Nedan ser du en widget med aktuell ställning. Längst ner i widgeten ska du kunna klicka på en länk för att anmäla dig.

<h3>Vad behöver jag?</h3>
Förutom en iPod Nano behöver du ett stycke <a href="http://clk.tradedoubler.com/click?p=11612&a=2...">Nike+ iPod Sport Kit</a> (275 kr hos AppleStore). Ett par sköna löpardojjor rekommenderas också.

<h3>Hur länge håller utmaningen på?</h3>
Utmaningen pågår mellan 1/8 och 30/8.

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwav..." width="198" height="260" id="Nike+ Runs" align="middle"><param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><param name="FlashVars" value="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=Belak&dateFormat=YY/MM/DD&versionNum=2.0&id=344014659&region=us&language=en&locale=en_us"/><embed src="http://nikeplus.nike.com/nikeplus/v1/swf/scra..." quality="high" wmode="transparent" bgcolor="#ffffff" width="198" height="260" name="Nike+ Runs" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" FlashVars="type=scrapeChallenge&userDefaultUnit=km&screenName=Belak&dateFormat=YY/MM/DD&versionNum=2.0&id=344014659&region=us&language=en&locale=en_us" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed></object>

Låter som en riktigt kul idé.. Tyvärr har man ju inget Nike+ iPod Sport Kit.. Men funderar på att skaffa ett!
Isåfall så joinar jag så fort som möjligt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 08:03

Precis vad jag tänkte på. Är redan med i en utmaning mellan Europa och USA och det är ganska kul! Jag hänger på!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-01 08:13

Synd men har ingen sportkit. Håller mig till GPS så känns inte motiverande att köpa sämre produkt.
Synd då man löper en del.

Hm, vi måste ha lite jämnare fördelning mellan regionerna, nu ser det ut såhär:
Svealand: 4 löpare
Götaland 1 löpare
Norrland 0 löpare, kom igen Norrland!

I framtiden kanske vi kör andra indelningar mellan lagen, vilka indelningar tycker du vore kul att se?

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 09:06

Var i USA nyss och köpte mig ett par Nike+ skor och ett Nike+ kit till ipoden, kan klart rekommenderas för det ringa priset. (visst, det var ju lite billigare i USA med tanke på dollarn)

Så jag är på. Men måste man jogga eller räcker det med långa promenader, vi har hund och går rätt mycket nämligen.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-09-03 11:29

Lite ojust indelning kanske?

I Götaland bor de nästan 5 miljoner invånare, i Svealand drygt 3 miljoner och Norrland kämpar förtvivlat för att hålla näsan över miljonstrecket!:tveksam:

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2007-08-01 09:21

Kul! Jag är med! Tyvärr sprang jag i måndags och igår, så jag vet inte om jag ger mig ut idag, men senast imorgon blir det.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-08-01 10:56

synthare mot hårdrockare vore väl trevligt?

Eller 99Mac, 99Musik, 99Webb och 99Ipod?

Ursprungligen av Dee:

synthare mot hårdrockare vore väl trevligt?

hmmm... vilket lag ska jag då välja?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 12:37

Jag föreslår ett förtydligande huruvida om utmaningen gäller att a) springa mest under en månad eller helt enkelt b) tillryggalägga mest antal km under en månad så att vi slipper förvirring om vad som gäller. Alternativ a) bör rimligtvis innebära att alla deltagare springer sina sträckor (givetvis i sitt eget tempo) medan alternativ b) så kan man efter eget huvud springa, gå, eller dansa sig fram.

Själv är jag nog bara med om utmaningen blir enligt alternativ a).

  • Medlem
  • 2007-08-01 14:21

Jag kan ställa upp för Götaland! Skaffade Nike+ förra veckan!
Blir ett utmärkt sätt att komma igång efter semestern!
Ska försöka anmäla mig via widgeten när jag kommer hem från jobbet!

Om 99 sponsrar mig med en iPod nano och Nike+ kit, så ställer jag upp för Norrland.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2007-08-01 17:05

Jag är med för Götaland! Men förvänta er inga sydsvenska underverk från min sida ... Men ett par km ska jag väl kunna bidra med i alla fall

Nu har vi en någorlunda jämn fördelning mellan löpare i söder, men finns det inga som springer i norr?

Götaland: 6 löpare
Svealand: 5 löpare
Norrland: 0 löpare

Kom igen Norrland!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Nu har vi en någorlunda jämn fördelning mellan löpare i söder, men finns det inga som springer i norr?

Götaland: 6 löpare
Svealand: 5 löpare
Norrland: 0 löpare

Kom igen Norrland!

/M

Jag har ju redan sagt att ifall ni sponsrar mig så springer jag.

  • Medlem
  • 2007-08-03 09:15

Tycker att det är skumt med "Challenges" på nike+.com.
Jag kommer bara åt den här genom att klicka på just den här widgeten. Ska det vara så?
När jag logga in som vanligt syns den inte bland "Challenges". Varför?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-08-01 20:42

Så nu är jag med också Numera tillhörands Götaland

Men kan man använda dessa i vilka skor som hellst? måste det inte vara Nike+ skor?

  • Medlem
  • Ånge
  • 2009-05-11 19:18
Ursprungligen av rosen888:

Men kan man använda dessa i vilka skor som hellst? måste det inte vara Nike+ skor?

Nej, det tycker inte jag iallafall. Jag har inte en av de speciella Nike+ skor som man måste ha. Jag har ett par Nike men jag skärde upp sulan lite grann och stoppade in den under, det funkade :).

Undrar som föregående talare:
1. Kan man använda detta i vilka skor som helst.. har ett par Adidas ClimaCool som är skitsköna att springa i.
2. Måste man verkligen ha en iPod Nano? Har en iPod photo/color 60GB G4, som jag springer med utan några som helst problem... den har ju samma dockkontakt tänkte jag,,

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2007-08-02 07:41

Svar på fråga 1: Ja, du kan använda vilka skor som helst. Själv har jag ett par Asics jag springer i. Det du måste skaffa är en liten "väska" där du sätter i sensorn, som du fäster på ovansidan av foten.

Igår köpte jag en ny Nano (eftersom kontankten på min andra Nano är lite skadad) och med den nya kan jag äntligen använda Julkappen -- Nike running kit.

Så, jag springer för Svealand och har nu loggat 11.5 kilometer.

Det vore ju kul om nån Norrlänning ställde in skotern för säsongen och började springa lite...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-08-02 08:16

Har laddat ner widgeten som finns för att följa din utmaning men när jag loggar in så säger den att jag måste anmäla mig till en?? Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • 2007-08-02 09:13

Jag kunde inte heta Danjo på Nike+ tyvärr, så det fick bli DanneDJ, men nu ska här springas!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-02 10:09

Jag beställde ett Nike+ kit och en iPod nano igår och de skall komma idag enligt Apples leveransstatus. Om det stämmer så skall jag anta utmaningen, om än några dagar sent.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-02 10:34

så då var jag också anmäld för götaland
Jag kunde ha anmält mig till Norrland då jag kommer därifrån men det blev götaland då jag bor här nu

Måste bara få ipoden att funka först.. Men de borde inte vara nå större problem.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-08-02 10:49

Nu var första rundan avklarad, kör inte med Nike skor, dock så verkar det som man måste vara försiktig med "sändaren" i skon så att den ligger horisontellt..Tappade kontakten ett tag så att den bara tog tid. Väldigt kul och motiverande tillägg till löpningen.

Beställde precis ett kit på Apple store. Nu jävlar ska soffpotatisen ut och springa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-03 10:10

Nu är min första runda för Götaland sprungen.

Vilket otroligt vackert system Apple och Nike har byggt. Allt fungerar ju utmärkt och klart över min förväntan. Kan morgonen bli bättre än att man blir gratulerad för sin längsta träningsrunda hittills?

Bevaka tråden