Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple Event" den 7 augusti - iMac, tangentbord, iPod, annat?

Tråden skapades och har fått 390 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-08-07 12:10

Enligt Macworlds hemliga "tipsare" så diffar specarna. Dels
är det bara två imacmodeller. Dels är Mac Mini kvar. Vem har rätt

Man skulle kunna tro att det är Nostradamus som varit framme och skrivit det där på Wiki

Första delen med all statistik kan nog stämma men exakt vad för burk som kommer få vi se. 19.00 börjar det.

Jag tycker det låter naturligt att få en maskin som heter Mac. Vore roligt med en helt ny maskin istället för den gamla iMacen. Även om jag inte tycker att den nuvarande iMac designen känns på gammal.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 13:33

Jag tycker det är dags lämna iMac, en sliten namn som hängt med i flera år.
Hoppas det byter till Mac.

Det är bra att hela namn kedjan är MacMini, Mac, MacBook, MacBook Pro och Mac Pro !

problemet med det är väl kanske att 'mac' redan kan betraktas som ett 'upptaget' namn/begrepp; eftersom det i alla tider har haft betydelsen 'en dator från apple som kör mac os'. (eller motsv)

jag tror inte att varken jobs eller konsumenter i allmänhet känner något obehag av 'obalansen' mellan namngivningen av stationära och bärbara macar.

edit: men även om jag inte har något emot namnet 'imac' skulle jag ändå gärna se att burken byttes ut mot något mer änvändbart för mina behov...

Jag tror fortfarande på en snygg konkurrent till denna: http://www.shopping.hp.com/product/computers/desktops/IQ770_series/rts/4/computer_store/RN635AA%2523ABA

Har man den i vardagsrummet kan man genom att bara röra vid skärmen starta filmer, musik, kolla kalendern, se på bilder osv. En touchscreen är inget man använder när man arbetar, men skulle underlätta för just sådana sysslor, som en renodlat vardagsrumsmediadator.

Lista över sajter där direktrapportering kommer att ske: http://www.macrumors.com/2007/08/06/live-coverage-of-the-apple-media-event/

Ursprungligen av Leftrustle:

Lista över sajter där direktrapportering kommer att ske: http://www.macrumors.com/2007/08/06/live-coverage-of-the-apple-media-event/

Gizmodo
Engadget
SlashGear
MacObserver
Stuff.TV

Någon som vet vilken av dessa som brukar vara bäst? Eller måste man följa alla?

Ingen som kan smsa mig om det händer nått nytt med macbook :! !

0768531147 !!!!!

e på jobbet då !:P

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-07 15:03

Engadget är stabila, de sitter på finfin lina och de brukar ha mycke fler bilder än de övriga.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-07 15:51

Mac Home. Mac Pro för hemmet anpassat för spel, musik, film och annan underhållning. Ungefär i samma klass som en iMac men utan skärm. Bättre grafikkort, troligtvis nVidias 8800. Spela senaste spelen antingen i OS X eller i Windows.

Eller så blir det bara en tråkig genomgång av "nya" dotmac och någon liten uppdatering av iMac.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 15:57

Vi ska inte heller glömma om det där med en special release av C&C 3 Tiberium Wars idag. Jag tror stenhårt på att spelet kommer att bundlas med någon av datorerna, troligen 24" versionerna av nya iMacs.

Angående namnändringen: Förutom att någon ändrat på en Wikipedia-sida (något som vem som helst kan göra), finns det andra källor för namnbyte? Det känns som en höna av en fjäder...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 17:59

Mindre än en timme kvar nu bara...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 18:13

Hoppas hoppas hoppas på live video coverage.. eller åtminstonde en video efteråt!

Om något stort släpps så tycker man att det borde komma en video i efterhand som bevis, men vem vet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 18:18

Bevis behövs ju knappast när det kommer tutorials av iLife+iWork på apple.com och alla Macar går ju att inhandla på Apple Store.

Shhh, vi behöver bevis..

Jag vill ha en MacHome! Utan skärm, speldator, musikdator, filmdator, inspelning av TV, osv... den ska ha Leopard, iLife 08 och iWork08 med excelmotsvarighet och en iPhone som fjärrkontroll!
Sen ska .Mac bli bättre än Flickr

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 18:24

Och gratis!

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-08-07 18:26

vet att jag är tidig men nu startar jag numer klassiska nioniomac i iChat, välkommna in!

[edit] haha jag visste det! jag var för tidig, alla som kommer in vänder direkt när de ser att bara jag är inne. Varför skall jag vara så övertaggad idag tro? [/edit]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 18:33

Hur kommer jag in?

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-08-07 18:35

gå in i iChat och välj gå till chat, skriv där in nioniomac

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-08-07 18:38

Nu är jag där och väntar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-07 18:40

Japp, kom in.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 18:40

Jag hoppas att dom meddelar att leopard kommer tidigare än beräknat:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-07 18:56
Ursprungligen av Luken:

Jag hoppas att dom meddelar att leopard kommer tidigare än beräknat:D

Ja, de borde lansera Leopard tillsammans med de nya maskinerna. Allt kan väll vara klart till september. Hur svårt kan det va?

  • Medlem
  • 2007-08-07 18:41

Alla asiatiska butiker är nu nere, spänningen tätnar

Apple Store USA är nere nu också..

Bevaka tråden