Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
För att få till en bra installation behöver jag dra två USB-kablar nästan 10 meter. Det finns tydligen en begränsning på 17,5 fot som standard, men det finns säkert lösningar. Någon som vet hur man gör? Kan man skarva dem?
Det finns aktiva förlängningsladdar som förstärker signalen och tillåter längre kablar. Ett exempel är denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323781 . Finns säkert andra som är billigare, jag har inte koll på vilka som finns, men du förstår nog idén i alla fall.
Två kortläsare och två kvittoskrivare står tillsammans med två pekskärmar 8 meter från datorn. De är vanliga USB-anslutna prylar. Tidvis är de hårt belastade så det bör vara en pålitlig anslutning. 100 kvitton på 10 minuter per skrivare skall vi ha ut vid höglast.
Vågar man lita på trådlös USB, det känns ju trevligt om det funkar.
Vad hindrar dig från att ha datorn på samma plats? För om jag förstår din beskrivning rätt så har du även 2 st kablar till pekskärmarna. Det borde bli en liten kabeltjärve i mina ögon som man skulle vilja undvika (även det i mina ögon).