Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om Macnytt´s idé om Apple och iPhone? Låter inte helt otrolig, har länge undrat vad dom ska använda det namnet till. Skulle verkligen underlätta för oss Mac användare när det gäller mobil uppkoppling.

Så vad tror ni?

Behöver inte betyda så mycket, Apple har rätt många olika namn reggade. Varför .org?

Kan ju vara någon som har reggat domänen själv och bara forwardat den till Apple´s sida. Sen är MacNytt en samling idioter som bara kopierar nyheter från andra, brukar surfa in för att få mig ett gott skratt ibland

Skrivet av Carl-Johan Eelde, som också skriver här på 99mac.. Fråga honom själv!

/ V

  • Medlem
  • 2002-02-16 16:03

Så vitt jag vet, skulle inte Apple kunna registrera en .org adress... iphone.com är ju tom, så det är nog någon annan tomte som tycker sån´t här är skoj.

Faktum är att MacNytt spottar ifrån relativt högkvalitativa nyheter jämfört med komersiella sajter!

iPhone-spekulationen var en ren spekulation och ni som läste den fattar nog att slutsatsen bygger på bakgrundsfakta.

Faktum 2 är att jag skrev en spekulation om Ericsson + QT = sant? innan QuickTime Live. Otroligt vad nära den spekulationen hamnade med vad som presenterades!

Jag är bara för ledsen att jag inte publicerade den! Det hade varit otroligt skönt om jag hade gjort det. Nån som vill läsa den? Jag tänker inte publicera den på macnytt nu i efterhand - ni kan själva lista ut varför...

Jag tänker inte försvara MacNytt här. MacNytt kommer att fortsätta vara en gratissajt. Vi tar upp de nyheter som vi tror är intressant för läsarna. Vi skribenter ställer upp frivilligt och alltså utan ersättning. Jämför med t.ex. MacPressen och MacWorld - deras skribenter är ANSTÄLLDA och det är deras JOBB att skriva nyheter och artiklar.

Alla är olika och därmed kommer alla att tycka olika mycket bra eller dåligt om samtliga Mac-sajter - t.ex. MacWorld, MacPressen, MacNytt, och fler... Det kommer ALLTID att vara så.

Vad tycker ni om MacPressens spekulation och iPod 2 med Palm OS? Är den värre än min iPhone-spekulation?

Jag skrev att jag inte väntar mig iPhone inom snar framtid. Det är många pusselbitar som måste komma på plats först. Tidigast januari 2003 tror jag iallafall... IFALL DET ALLS SLÄPPS....

Det där med att få kritik fast man är en liten sajt känner jag igen från tiden med iMacsidan.nu

Fast i Macnytts fall är det lite skillnad, de (ni) har ju en stor läskrets. Så ni kan väl anses vara en etablerad och stor spelare bland Macmedier.

Faktum är att MacNytt spottar ifrån relativt högkvalitativa nyheter jämfört med komersiella sajter!

Jasså? Visste inte att kopiera nyheter var "högkvalitativa nyheter".

iPhone-spekulationen var en ren spekulation och ni som läste den fattar nog att slutsatsen bygger på bakgrundsfakta.

Vad för bakgrundsfakta? Att iphone.org länkar till apple.com? Som jag sa tidigare, vem som helst kan bara forwarda den. Och sen när reggar Apple .org adresser? Verkligen "högkvalitativa nyheter". MM!!

Faktum 2 är att jag skrev en spekulation om Ericsson + QT = sant? innan QuickTime Live. Otroligt vad nära den spekulationen hamnade med vad som presenterades!

Jag är bara för ledsen att jag inte publicerade den! Det hade varit otroligt skönt om jag hade gjort det. Nån som vill läsa den? Jag tänker inte publicera den på macnytt nu i efterhand - ni kan själva lista ut varför...

Jaha? Vem bryr sig? Du kan endå inte bevisa något med den, det skulle du aldrig heller kunna. För vem kan inte pricka rätt ibland?

Jag tänker inte försvara MacNytt här. MacNytt kommer att fortsätta vara en gratissajt. Vi tar upp de nyheter som vi tror är intressant för läsarna. Vi skribenter ställer upp frivilligt och alltså utan ersättning. Jämför med t.ex. MacPressen och MacWorld - deras skribenter är ANSTÄLLDA och det är deras JOBB att skriva nyheter och artiklar.

Klart de är anställda, för de kan sin sak. Till skillnad från vissa andra..

Alla är olika och därmed kommer alla att tycka olika mycket bra eller dåligt om samtliga Mac-sajter - t.ex. MacWorld, MacPressen, MacNytt, och fler... Det kommer ALLTID att vara så.

Ja, och jag tycker MacNytt är bra om man vill få sig ett gott skratt

Vad tycker ni om MacPressens spekulation och iPod 2 med Palm OS? Är den värre än min iPhone-spekulation?

Det var ingen spekulation utan de citerade ur en Taiwanesisk tidning

Jag skrev att jag inte väntar mig iPhone inom snar framtid. Det är många pusselbitar som måste komma på plats först. Tidigast januari 2003 tror jag iallafall... IFALL DET ALLS SLÄPPS....

MM! Och jag tror att Apple kommer släppa iWhatever om si och så många år.. bla bla bla.. Vill folk läsa spekulationer finns det många riktigt bra siter med folk som kan sin sak, och utgår från mer än en .org adress..

[ 16 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

  • Medlem
  • 2002-02-16 18:31

"...många riktigt bra siter med folk som kan sin sak..."

...finns säkert siter för folk som vill negga hårt också...

Bergis.

  • Medlem
  • 2002-02-16 18:49

anledningen till att i.a.f. jag läser macnytt.com är för att de samlar alla nyheter på ett ställe - såväl rykten om fakta. finns det någon annan svensk site som gör det bättre? macpressen? macworld? nej.

/majk

Citat:

Skapades ursprungligen av: stfm:
Så vitt jag vet, skulle inte Apple kunna registrera en .org adress... iphone.com är ju tom, så det är nog någon annan tomte som tycker sån´t här är skoj.

Det här visar ju att Apple Computer Inc äger Ipone.org.

Whois Iphone.org

Christian: Åfan, konstigt

majk: Läser bara Macpressen ibland, brukar läsa nyheter och rykten på den engelska siterna istället. Så det kvittar för min del, fast det har endå inget att göra med min inställning till MacNytt.

Jag kan rekommendera macsurfer.com för alla, den samlar ALLT som är intressant för Macen just nu.

  • Medlem
  • 2002-02-18 10:24

Macnytt gör ett bra jobb och ska ha all heder av det. Oavsett om en del är lånat eller översatt. Att sparka neråt är däremot inte särskilt fräckt.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Faktum är att MacNytt spottar ifrån relativt högkvalitativa nyheter jämfört med komersiella sajter!

Jasså? Visste inte att kopiera nyheter var "högkvalitativa nyheter".

iPhone-spekulationen var en ren spekulation och ni som läste den fattar nog att slutsatsen bygger på bakgrundsfakta.

Vad för bakgrundsfakta? Att iphone.org länkar till apple.com? Som jag sa tidigare, vem som helst kan bara forwarda den. Och sen när reggar Apple .org adresser? Verkligen "högkvalitativa nyheter". MM!!

Faktum 2 är att jag skrev en spekulation om Ericsson + QT = sant? innan QuickTime Live. Otroligt vad nära den spekulationen hamnade med vad som presenterades!

Jag är bara för ledsen att jag inte publicerade den! Det hade varit otroligt skönt om jag hade gjort det. Nån som vill läsa den? Jag tänker inte publicera den på macnytt nu i efterhand - ni kan själva lista ut varför...

Jaha? Vem bryr sig? Du kan endå inte bevisa något med den, det skulle du aldrig heller kunna. För vem kan inte pricka rätt ibland?

Jag tänker inte försvara MacNytt här. MacNytt kommer att fortsätta vara en gratissajt. Vi tar upp de nyheter som vi tror är intressant för läsarna. Vi skribenter ställer upp frivilligt och alltså utan ersättning. Jämför med t.ex. MacPressen och MacWorld - deras skribenter är ANSTÄLLDA och det är deras JOBB att skriva nyheter och artiklar.

Klart de är anställda, för de kan sin sak. Till skillnad från vissa andra..

Alla är olika och därmed kommer alla att tycka olika mycket bra eller dåligt om samtliga Mac-sajter - t.ex. MacWorld, MacPressen, MacNytt, och fler... Det kommer ALLTID att vara så.

Ja, och jag tycker MacNytt är bra om man vill få sig ett gott skratt

Vad tycker ni om MacPressens spekulation och iPod 2 med Palm OS? Är den värre än min iPhone-spekulation?

Det var ingen spekulation utan de citerade ur en Taiwanesisk tidning

Jag skrev att jag inte väntar mig iPhone inom snar framtid. Det är många pusselbitar som måste komma på plats först. Tidigast januari 2003 tror jag iallafall... IFALL DET ALLS SLÄPPS....

MM! Och jag tror att Apple kommer släppa iWhatever om si och så många år.. bla bla bla.. Vill folk läsa spekulationer finns det många riktigt bra siter med folk som kan sin sak, och utgår från mer än en .org adress..

[ 16 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Nämn några nyheter som är direkt kopierade och bevisa det.

Bakgrundsfakta - ledsen om det inte gick hem hos fåtalet läsare.... Varför Apple reggade en .org-adress vet jag inte men gjort är gjort. Jag kan inte svara för Apple handlingar... Du kan själv fråga Apple om det och kom gärna med en artikel om det sen

Jag vet att jag får svårt att bevisa spekulationen om Ericsson/QuickTime så här i efterhand - för hur trovärdigt skulle det vara? Hur ska jag kunna bevisa det? Iofs har faktiskt ett par av mina kollegor på MacNytt läst den INNAN QuickTime Live så dom kan intyga att det var skrivet innan QT Live!

Visst ska de anställda kunna sin sak - men ibland är det löjligt - kunde lika gärna varit en mellanstadielev som skrivit (extremfall och relativt sällan). Ofta är det en hel del faktafel i nyheter och artiklar från andra medier än MacNytt också - inte bara i Mac-press utan även i t.ex. Dagens Industri och SvD Näringsliv (pappersvarianterna).

Om nån vill skratta när han eller hon läser MacNytt så får väl denna lilla skara göra det då. Varmt välkomna! Faktum är att vi har haft en ganska jobbig användare på MacNytts diskussionsfoirum under en längre tid och det är väldigt ansträngande! Många tröttnade på MacNytt pga denne person - det är inte såååå kul kan jag säga...

Vad tror du på för iProgram i framtiden då? Du som verkar kunna så mycket och du som verkar kolla på annat än .org-adresser? Eller vad står det på de sajter du brukar kolla på?

MacNytt kan lika gärna ha lika mycket fel som 99% av alla andra sajter.

MacNytt har i mån av tid, lust och ork från skribenternas sida artikelserier som t.ex. "dator möter människa" samt produkttester. Kopierade nyheter? Knappast!

1
Bevaka tråden