Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Faktum är att MacNytt spottar ifrån relativt högkvalitativa nyheter jämfört med komersiella sajter!
Jasså? Visste inte att kopiera nyheter var "högkvalitativa nyheter".
iPhone-spekulationen var en ren spekulation och ni som läste den fattar nog att slutsatsen bygger på bakgrundsfakta.
Vad för bakgrundsfakta? Att iphone.org länkar till apple.com? Som jag sa tidigare, vem som helst kan bara forwarda den. Och sen när reggar Apple .org adresser? Verkligen "högkvalitativa nyheter". MM!!
Faktum 2 är att jag skrev en spekulation om Ericsson + QT = sant? innan QuickTime Live. Otroligt vad nära den spekulationen hamnade med vad som presenterades!
Jag är bara för ledsen att jag inte publicerade den! Det hade varit otroligt skönt om jag hade gjort det. Nån som vill läsa den? Jag tänker inte publicera den på macnytt nu i efterhand - ni kan själva lista ut varför...
Jaha? Vem bryr sig? Du kan endå inte bevisa något med den, det skulle du aldrig heller kunna. För vem kan inte pricka rätt ibland?
Jag tänker inte försvara MacNytt här. MacNytt kommer att fortsätta vara en gratissajt. Vi tar upp de nyheter som vi tror är intressant för läsarna. Vi skribenter ställer upp frivilligt och alltså utan ersättning. Jämför med t.ex. MacPressen och MacWorld - deras skribenter är ANSTÄLLDA och det är deras JOBB att skriva nyheter och artiklar.
Klart de är anställda, för de kan sin sak. Till skillnad från vissa andra..
Alla är olika och därmed kommer alla att tycka olika mycket bra eller dåligt om samtliga Mac-sajter - t.ex. MacWorld, MacPressen, MacNytt, och fler... Det kommer ALLTID att vara så.
Ja, och jag tycker MacNytt är bra om man vill få sig ett gott skratt
Vad tycker ni om MacPressens spekulation och iPod 2 med Palm OS? Är den värre än min iPhone-spekulation?
Det var ingen spekulation utan de citerade ur en Taiwanesisk tidning
Jag skrev att jag inte väntar mig iPhone inom snar framtid. Det är många pusselbitar som måste komma på plats först. Tidigast januari 2003 tror jag iallafall... IFALL DET ALLS SLÄPPS....
MM! Och jag tror att Apple kommer släppa iWhatever om si och så många år.. bla bla bla.. Vill folk läsa spekulationer finns det många riktigt bra siter med folk som kan sin sak, och utgår från mer än en .org adress..
[ 16 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]