Ledsen kompis, men din fråga kan liknas vid att fråga någon i stil med "Jag har aldrig meckat med bilar förut, kan du lägga otaliga timmar på att förklara hur man konverterar motorn till etanoldrift istället för bensin?", om du förstår vad jag menar. Vi som kan detta har lagt tusentals timmar på att lära oss det.
Ett väldans allmänt svar: Du behöver skapa ett par sidor i ett scriptspråk (php eller lasso eller något annat) som tar emot den uppladdade filen från formuläret, placerar den på rätt plats på servern, läser av filnamnet och skjuter in denna information i en MySQL-tabell medelst SQL-kommandon, och sedan hanterar vartenda fel som kan uppstå under vägen, från för stora filer, till felaktiga bokstäver i filnamnet osv osv. För att allt detta skall fungera så måste du ha tillgång till ett scriptspråk och en databas och en tabell, allt detta skall även installeras och konfigureras så att inte vem som helst kan göra vad som helst. När den biten fungerar, filen tas emot så skall du skapa en sida som visar upp resultatet, dvs gör en sökning i tabellen (med SQL-kommadon) och skapar någon användbar HTML av svaren, så att du får den länk du vill ha.
Jag har tidigare postat länkar till nybörjarguider i PHP, tex i denna tråd:
http://www.99.se/ruby-asp-python-script/219771-skicka-e-post-till-mottagare.html
Din fråga är ganska vanlig och de bitar du behöver finns oftast som separata lektioner i dessa nybörjarguider.
Lycka till!