Och jag som funderade på att byta _till_ Universal ... Varför är du inte nöjd med Universal!
Men först och främst, tack för din tråd, kanon, jag surfade till Comhems hemsida bar för att kolla och fick möjlighet att uppgradera hastigheten för bara 10 kr. extra än vad jag betalar nu.
Just nu är mitt Comhemabonn. en 2MBs uppkoppling, jag har varken deras digitalTV eller telefoni. Har varit kund i ca 3 år, betalar 289:-/mån. Om jag binder om mig blir det 299;-/mån i 12 mån, efter det 319;- för 8 Mbit.
Nja, vad jag tycker är att det har fungerat ganska OK med 2-3 aldrig riktigt (av Comhem) förklarade avbrott då det inte gick att surfa alls. Svårt att komma åt supporten de gångerna (annars mellan 5-15 minuters väntan), hemsidan säger inget, en gång bara tror jag att det stod att de hade problem i Helsingborg och några andra städer. En av de gångerna var det hela 2 dagars avbrott vill jag minnas.
Det är nästan alla leverantörer som lockar med fina priser, sedan höjer de ungefär som bilförsäkringsbolag ;), sedan kommer det nya erbjudande - precis som nu, men man måste kolla hela tiden. Jag orkar inte alltid så det var bra att du undrade som sagt.
Universal Telecom har varit OK hela tiden, jag har skaffat deras Fast telefoni så fort de dök upp och allt har fungerat bra. OK med supporten på telefon, OK på mail.
De kan tyvärr inte leverera ADSL till min linje så...
Jag är bunden till Comhem till den 7/9 , hm...