Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-hårdvara klarar Flash, java, mms, 3g osv.. (var: Läs det här)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-03 19:58

Det här måste bekräftas från en lite mer trovärdig källa innan jag tror på det...

Det låter för otroligt...

Flash, Java, MMS kanske inte är något konstigt däremot de övriga är tveksamt.

här är produkt bladet om det chipet och där står det att

Connectivity to Bluetooth, FM Radio, WLAN, A-GPS and other modules

detta innebär att den har stöd för dessa moduler men den har INTE dessa funktioner innbygt .. Apple måste släppa en iPhone med ett A-GPS chip i för att det skall fungera ..

den har hårdvaru accelerations stöd för flash & java .... angående MMS glöm det ! .. vem vill ha MMS ... bort med MMS. vi har ju mail i iphone för bövelen ..

http://www.tranzistoare.ro/datasheets/208/464709_DS.pdf

Ursprungligen av Tussen69:

vem vill ha MMS ... bort med MMS. vi har ju mail i iphone för bövelen ..

För att skicka, ja, men alla har inte möjligheten att ta emot epost. Jag skulle säga att merparten av alla telefoner som folk använder idag kan ta emot bilder via MMS men inte epost. Därför; om man har behov av att skicka en bild till någons mobil är MMS lösningen man behöver idag.

Instämmer med MMS men vad jag har läst kommer det komma MMS senare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-08 00:22

MMS ok, men seriöst vad skulle flash & Java göra med batteriet på iPhone, visserligen vore det ju trevligt om den kunde köra sakerna men jag skulle inte vilja byta det mot att batteritiden sjunker med 25% eller så, med tanke på hur mycket CPU cykler som flash suger på OS X så är det ju inte alls omöjligt..

Hmm, översätter inte operatörernas program automatiskt mail till MMS när de skickas till telefoner? Så fungerar det iaf här i Japan, för de äldre telefoner som använder MMS.

Ursprungligen av adm_kenshin:

Hmm, översätter inte operatörernas program automatiskt mail till MMS när de skickas till telefoner? Så fungerar det iaf här i Japan, för de äldre telefoner som använder MMS.

Har alla telefoner en unik epostadress då, eller hur fungerar det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 16:04

det brukar vara löst som <nummer>@<operatör>.tld

samma med mail->SMS gateways i staterna exempelvis.

1
Bevaka tråden