Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DiscoDSP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-04 02:33

Vad är användningsområdena för DiscoDSP Discovery (Pro) resp. Phantom? Överlappar dom varandra? Nån som har koll på dessa mjukvarusynthar och kan ge mej info om vad dom egentligen handlar om??

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-08 17:36

Hej

Ursprungligen av joncol:

Vad är användningsområdena för DiscoDSP Discovery (Pro) resp. Phantom? Överlappar dom varandra? Nån som har koll på dessa mjukvarusynthar och kan ge mej info om vad dom egentligen handlar om??

Vad jag har förstått så ar discovery en nord lead klon jag vet inte om det var utgångspunkten
nar de kodade den men den kan verkligen gora en riktigt hyfsad nord lead 1 2 2x emulation
har anvant den en hel del och tycker om den.
discovery pro är lite mer upphottad version med mer filter algorithmer och sådant.
Phantom är en fm synth dvs frekvensmodulation, de överlappar varandra ganska bra tycker jag
om man ska lasa overlappar som kompletterar ? ,så med dessa kan man få stor bredd på
ljud om man jobbar med dom.

Här är en länk till ett test hos gearwire som visar likheterna mellan nord och discovery.
http://www.gearwire.com/discovery-v-nord.html:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-12 11:34

Intressant... ("Överlappar" tänker jag mig mer som om de täcker samma funktionalitet, alltså motsatsen till kompletterar.) Tack för svaret i varje fall...

Jag förstår nog inte riktigt din frågeställning. Tycker Wardroid gav ett bra svar. Att de bygger på olika syntes gör att de kan täcka olika områden. Men självklart kan de båda mötas i liknande ljud. Vilket gör att de överlappar (att de kompleterar eller inskränker på varandras områden i funktionalitet och ljudmässigt borde ge samma svar?).

Det finns demoversioner av båda syntharna. Bara att ladda ner och prova. Bästa sättet att skapa sig en uppfattning på.

1
Bevaka tråden