Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håll utkik - min dator stulen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har precis fått veta att jag och hustrun haft inbrott hemma och vår decemberinköpta iMac 20" är stulen. Maskinspecifikationerna är 250gb/2gbRam/256mbvram. Tyvärr (vilket jag vet är korkat) har jag inte anteckanat serienumret någonstans, men det kanske finns hemma i någon mapp. Om någon skulle se något misstnänkt, hör gärna av er till mig - PMá!
/JavelinX

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-08-06 10:58

Börja leta på blocket, tradera och andra beg.sajter. Om det inte var ett beställningsjobb så hamnar det säkert på försäljning snart.

Serienumret brukar stå på kartongen om du har den kvar, annars är det möjligt att Apple har det från att du gått igenom registreringen man först får göra när man startar en ny Mac. Kolla med dem. Då kan de även flagga din dator som stulen så om den lämnas in hos en serviceverkstad så ser de det.

Låter hemskt. Blev det mycket skadegörelse också ?

Har du kvar kartongen?
Har du kvar kvittot? Tycker det borde stå där.
Prata med butiken, de är ofta väldigt hjälpsamma.

Hur man hittar sitt serienummer.

Uppmanar alla att välja "om den här datorn..." under Äpplet. Välj knappen "Mer info"
*poff* stor ruta. Klicka på "Maskinvaruöversikt". Raden längst ner är ditt serienummer.
Skriv det på en lapp, lägg i "hemarkivet" gärna ihop med ett par foton på din dator.

Ett ytterligare messerscmitt-tips Ha allt som är "nödvändigt" för att "överleva" ett inbrott i ett bankfack, det kostar 200:- om året ungefär...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 11:42

Så hemskt! Upprörande att dessa typer ej kan låta ens grejor vara. Att kunna skilja på mitt och ditt. Hoppas någon försäkring täcker upp en del av förlusten. Och att ni inte förlorade material som inte går att återskapa eller ersätta.

Buuyuu: Bra tips!
Goflorp: Bra tips i förebyggande syfte.

Beklagligt att så har skett.

Ursprungligen av Goflorp:

Ett ytterligare messerscmitt-tips Ha allt som är "nödvändigt" för att "överleva" ett inbrott i ett bankfack, det kostar 200:- om året ungefär...

Blir det inte jobbigt att hämta ut datorn varje gång man vill använda den?

Hej alla!
Goda nyheter - datorn inte stulen trots allt! Vi hyr en prästgård, det hade varit inbrott i expeditionsdelen oockså, så när vår präst gick in med polisen för att kolla hur det såg ut hos oss, noterade hon att datorn saknades på sin vanliga plats i vårt arbetsrum. Därav trodde hon, och därmed också vi att den var stulen. Ta-da, den stod dock tillfälligt i ett annat rum i huset...

Kontenta - inget stulet. Inget mer än en keramikåsnesouvenir förstörd. Tack och lov!
/Jx (som nu också noterat samtliga serienummer och MAC-adresser)

Grattis! kanske var en PC snubbe som inte förstog att det var världens bästa dator!

• Medlem
  • Neverland
  • 2007-08-08 09:30

... eller bara någon som inte gillar keramikåsnor.

1
Bevaka tråden