Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av kalender - Komplicerat problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-06 18:54

Den som lyckas komma på en lösning till detta är guld värd.

Har nyligen införskaffat en SE p1i för att få lite mer ordning på jobbet. Glad i hågen kom jag till jobbet och insåg att vi körde Exchange 2000 vilket är ett NO NO när det gäller synkning med ActiveSync.

Okej, ingen fara tänkte jag, kalendern är det viktigaste. Drog igång entourage och insåg snabbt att det här kommer aldrig gå. Började fnurla på en liten fuling och kom på att man kan importera kalendern från entourage till iCal och på så sätt synka med iSync.

Än en gång gick planen åt skogen då vi använder oss av outlook/entourage för att se andras kalendrar och iCal tog då med 35 personers kalendrar vilket blev otroligt problematiskt.

Nån som har en lösning på mitt otroligt komplicerade problem?.

Entourage kan synka din kalender med iCal. Då ska bara din kalender komma med, så har jag det på jobbet. Sedan ska du då kunna synka med telefonen via iSync.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-06 21:14
Ursprungligen av mikotekniko:

Entourage kan synka din kalender med iCal. Då ska bara din kalender komma med, så har jag det på jobbet. Sedan ska du då kunna synka med telefonen via iSync.

Hittade hur man kunde göra nu.

Finns tydligen sync services inbyggt i entourage, då kan man speca vilken kalender den ska synka.

Nog för att det här är en gammal tråd, men jag tänker att det här ändå kan vara till användning för andra.

SE P1i kommer faktiskt med exchangestöd från början, så man behöver aldrig synca med sin egna dator utan kan köra mot servern direkt.

Mvh

1
Bevaka tråden