Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad anger jag i Apple Mail för att hämta från mitt mac.se-konto?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 22:34

Jag vill att mitt Apple Mail-program ska hämta mail från min mac.se-epost. Men vet inte vilka uppgifter jag ska ange för inkommande och utgående epost... Hilfa mig?

Jag antar att jag får använda IMAP för min mac.se-epost, eftersom jag nu använder POP3 åt mitt Gmail-konto i Apple Mail och det går inte att använda två olika konton via samma, t ex POP3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 22:46

Aha! Jag som nyligen lagt manualen på skrivbordet. Hade ingen tanke på att kolla där... Hahaha! :"> Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-08-06 22:52
Ursprungligen av Reisan:

Jag antar att jag får använda IMAP för min mac.se-epost, eftersom jag nu använder POP3 åt mitt Gmail-konto i Apple Mail och det går inte att använda två olika konton via samma, t ex POP3.

Nonsens!

Jag har just nu 4 konton i Mail.app:
Ett .Mac-konto (IMAP)
ett mac.se-konto (IMAP)
ett com hem-konto (POP)
och ett spray-konto (POP)

OBS!
Beroende på vilken ISP man har så kanske inte smtp-server som står i dokumentet att använda. Då skall du använda den smtp-server som ISPn har. ex: mailout.comhem.se för Com Hem, mail1.telia.com for Telia (tror jag).

-ändrat pga pucktvåa-

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 22:57

...Dock det funkar inte med Autensieringen i 5.1-anvisningen. Sista inställningsuppgifterna med Port, Autensiering, Användarnamn och lösenord. Testa att skriva det användarnamn som stod i manualen och det lösenord som stod där... Funka inte. Stod att inloggningen misslyckades. Provade att ange mitt användarnamn och lösen, men icke... Hilfa igen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 23:28
Ursprungligen av Reisan:

...Dock det funkar inte med Autensieringen i 5.1-anvisningen. Sista inställningsuppgifterna med Port, Autensiering, Användarnamn och lösenord. Testa att skriva det användarnamn som stod i manualen och det lösenord som stod där... Funka inte. Stod att inloggningen misslyckades. Provade att ange mitt användarnamn och lösen, men icke... Hilfa igen?

Fick det att funka nu. Fick läsa kapitel 5.2 och gå in i Inställningar i Mail och ändra porten. Då funka det!

Värt att notera: Björnström har påbörjat planering av uppdatering av manualen för mac.se. Och tar upp arbetet när han haft semester.

1
Bevaka tråden