Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC på Mac och säkerhet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har en pm g4 2+1 mdd, med Mac OS X 10.3.9 .

Fråga1
Hur gör jag och vad skaffar jag, för att kunna felsöka på bilar måste jag ha, Windows 2000 eller Windows XP, tacksam för hjälp.
Fråga 2
Om jag nu vill ha säkerhets program typ paketlösning som tar allt, vad skaffar jag och gärna på svenska om det finns.

Haa Dee

Okunnig och villrådig tryckare, :">

• Medlem
  • 2007-08-08 19:12

På den datorn lär du inte kunna köra windows annat än genom Virtual PC från Microsoft. Då emuleras det bara och blir ganska långsamt. För att kunna köra windows native behöver du en ny mac med intel-processor.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-10 22:26

Skaffa en mac mini (finns beg. intel på blocket om du inte vill köpa ny). Virtual PC är inget att tänka på, ens på den senaste G5:an med QuadCore-processorer.

Det är betydligt bättre att ha en nyare Intel-baserad Mac att köra programvaran på.

Om du ändå vill köra emulerat ska du inte köra senaste G5:an. G5-processorn är långsammare på att emulera än G4-processorn på grund av en del funktioner som G4-processorn har men G5-processorn saknar. Så har du en G4:a kan det faktiskt gå snabbare än på en G5:a. Men det är ändå inget som är rekommenderat.

Vill du ändå testa kan du prova Q som är fri programvara för att emulera på en PowerPC-Mac. Du ska inte använda det programmet på en Intel-Mac.

1
Bevaka tråden