Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb 08 + .mac + egen domän

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker det börjar gå segt att ladda en sida.(aoproduktion.nu). Hur är det med bilder genom mediahanteraren, anpassas storleken automatiskt för webben, eller måste man förminska dom själv.?

Senast redigerat 2008-02-06 09:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-10 18:56

Det kan ju tyckas lite dyrt med .mac-kontot men du får ju både mail och backup (iDisk) förutom hemsida/hemsidor och idag ligger ju dollarn lågt ca 6,40 kr.

En domän är inte särskilt dyrt heller tycker jag.

Själv har jag använt iWeb 8 ett bra tag nu och jag tycker det fungerar jättebra. Med iLife 8 kommer ju även andra program och det är inte särskilt dyrt heller (79 USD).

Precis, tycker man får med en hel del i det priset ändå. Sen tycker jag det är väldigt smidigt att använda sig av iWeb till snabba uppdateringar av hemsidan!
Så detta kommer bli spännande att utforska mer av

kanske inte hör hit, men jag brukar göra mina sidor i Dreamweaver, kan det vara lönt att skaffa .mac-konto eller är det super-kopplat till iWeb?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 21:04

Själva domännamnstjänsten är direkt kopplad till iWeb, men med .mac får du bland annat också iDisk där du kan spara 100 Gb data totalt per månad. Det går bra att spara vilka format man vill.

Återimportera filer till iWeb?

Jag har förlorat alla mina filer i iWeb, men har de sparade i en annan mapp. Hur gör jag för att importera dem tillbaka i oförändrat skicka (med samma iWeb-layouter som förut?) Jag har dem också publicerade på webben, men inte på .mac- då hade det kanske varit enklare?!

En annan fråga: Har försökt ladda ner GoldenKey men inte lyckats- konstigt nog. Ngn annan som har haft problem?

Senast redigerat 2008-03-20 17:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 17:01

Birgitta!
I iWeb under menyn Infoga kan du under kommandot Välj infoga sidor och välja vilken mall de ska ha.
Jag hoppas det hjälpte dig?

/Gnulia

Bevaka tråden