Jag har gått och jagat upp mig över hårdvarusyntar den senaste tiden. Jag kollade in Creamwares asp serie och blev helt svulstig i magen tills jag fick reda på att dom gått i konkan. Sedan blev jag inne på DSI Evolver (desktop modellen) som verkar helt kul och nu senast Clavias Nordlead 2 (rack modellen).
Jag producerar progressiv/tech/electro house.
Jag har krånglat med mjukispluggar och tycker att dom låter bra och är lättjobbade men jag tror det är roligare och framförallt tror jag myntet ramlar ner så jag på riktigt förstår hur dom fungerar så att jag sedan får en bättre förståelse för mjukispluggarna och kan arbeta bättre med dom.
Det jag är ute efter är som många andra att kunna känna på vad jag gör. Kunna ändra flera inställningar samtidigt.
Som att lyssna på vinyl (gentemot cd eller för den delen mp3or i burken), inget man bara gör i förbifarten utan man sätter sig ner och lyssnar i lugn och ro.
Vad jag vill ha är en enkel och överskådlig synt som är grym på framförallt basljud men even pads och små snärtiga rytmljud och gärna en arpegiator men det sistnämda absolut inget måste. Pris mellan 5-7000 kr
Någon som vet vad jag letar efter?
Jag älskar minimoog upplägget. Helt fantastiskt. Har även pysslat 1/2 timme med en Korg Ms-20, också den fantastisk.
Jag har även kollat lite auktioner men jag vet så lite om syntarna och jag hittar inte så många.
/ Karl Johan