Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! ai-pdf förstör ID-dokument

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-10 15:06

Jag har en illustrator-pdf som gör InDesigndokument väldigt konstiga när man monterar den. Kan nån testa och montera denna för att se om problemet ligger i filen?

Den som hittar felet får en guldstjärna!

http://ljunghall.nu/slask/city.zip 176 k

• Medlem
  • 2007-08-10 15:14

Provade just att montera i InDesign CS3, inga fel som jag kunde hitta. Något särskilt som efterlyses?

• Medlem
  • 2007-08-10 15:29

En kollega hittade just "felet". Den hade genomskinlighetseffekter för en senare version av pdf än den var sparad som.

När man monterade den i CS2 gick sidan inte att zooma ordenligt, stödlinjer försvann, man kunde inte ha fyllning i ramar, mm mm... Mycket besynnerligt.

Nu är den omsparad som pdf 7 (?) och fungerar igen.

• Medlem
  • 2007-08-10 16:38

Härligt. Låter ungefär lika kul som eps-filer som spökade när man tidigare använde PageMaker. Hade destillerat nästan hela PDF-en och så kraschar den utan förvarning när över 90% är klart. Blev till att leta.

• Medlem
  • 2007-09-25 12:55

Nu har vi fler problem av samma typ. Ett antal objekt som monteras från bibliotek gör att sidan blir utsuddad.
Ett av dem innehöll en ai-pdf med innerglow på en linje. Tog vi bort innerglöden fungerade objektet.

(Men nu när jag ska spela in processen på film märker jag att förlusten av innerglöden inte hjälpte. Det fungerar inte.)

Det är också intressant att notera att det bara gäller när man droppar från biblioteket. När man monterar från palettmenyn fungerar det.

Jag har även testat med att stänga av alla tredjepartspluggar, på nya dokument, gamla dokument...

Det luktar bugg.

Jag har en film på händelseförloppet men kommer inte ut genm brandväggen så att jag an lägga upp den. Jag mailar den gärna på begäran.

1
Bevaka tråden