Hej!
Jag har kört fast i ett litet css problem. Om det är någon som orkar hjälpa mig vore jag grymt tacksam.
Saken är den att jag försöker göra två olika länkar inom samma <div id> tag. Det som jag inte får att fungera är underlänkarna som ska vara i en <span class> tag. <div id> tar helt enkelt över <span class> taggarna eller gör att dom inte fungerar fullt ut.
Vet inte hur jag ska förklara det bättre på mitt amatör kod språk. Men jag tror man ser här under vad jag menar. Jag är tyvär tvungen att ha underlänkarna i en <span class> för att förenkla uppdateringen (och försvåra för mig själv...)
Såhär ser det ut nu när det inte fungerar:
<div id="content">
<a href="#" class="sub_links">Länk</a>
eller
<a href="#"><span class="sub_links">Länk</span></a>
</div>
Så här ser css ut för grund texten:
#content {
font-family: 'Lucida Grande', 'Lucida Sans Unicode', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif;
color: #333333;
font-size: 11px;
line-height: 17px;
text-decoration: none;
}
#content a:link, a:visited, a:active{
font-family: 'Lucida Grande', 'Lucida Sans Unicode', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif;
}
#content a:hover {
text-decoration: underline;
Så här ser css ut för sub länkarna som ska finnas inuti #content:
.sub_links {
font-size: 9px;
line-height: 11px;
color: #545454;
}
.sub_links a:link, a:visited, a:active {
color: #545454;
}
.sub_links a:hover {
color: #666666;
text-decoration: underline;