Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modifierad Musware för Cubase?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gång i tiden körde jag Cubase Audio VST på Mac. Den allra största fördelen jag hade av mac, så som jag minns det, var att jag hade en Kensington 4-knappsmus som man kunde programmera knapparna precis hur som helst. Att flytta, kopiera, klippa upp och längdjustera parterna i Cubase gick så fruktansvärt smidigt med enbart musen, när man lärt sig dubbelknappsklick och lite andra trix.

Idag kör jag med en Microsofft Intellimouse 3.0 på pc/xp, och jag har provat all MS, Logotech och Kensington software för att kuna göra specialtrix med musen, men det finns bara standardprylar för musklicken.

Specifikt vill jag att t.ex främre sidknapp ska göra t.ex "leftclick+leftshift" eller "rightclick+leftctrl" - alltså man ska kunna kombinera simulerad musknapp plus tangent på EN fysisk musknapp eller en kombination av fysiska musknappar. Ni som vet hur man manövrerar Cubase vet också vad jag är ute efter.

Jag har letat hi & lo efter en sån smidig lösning - finns det redan, eller är här någon som kan modda microsoft mjukvara för att få ram dessa funtionerna? Mystiskt ingen har frågat om sånt förr egentligen...

  • Oregistrerad
  • 2007-08-11 21:16

Nja... Hårdkodade funktioner i den, rätt oflexibel. Ingen annan som stött på lite mer fantasifulla musrutiner för ekspe på pese?

1
Bevaka tråden