Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg 770 och 800DV

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-13 20:29

Finns det många i Sverige?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 20:44

Nja.......många och många.......under 10 770, strax över 15 800DV skulle jag tippa.

WT

Det lär ju vara bra mycket fler exemplar än mängden av andra gamla analogsyntar här! Men var finns de nu är då frågan? Med en sådan invasion måste det ju vara minst sagt en hel del som ligger i pensionärsmusikaffärskällare eller i Roffes Garage

¨Jakten har börjat!

jag har en 700 och en 800DV i alla fall, DV:n var min första synth och jag köpte den 93 tror jag.

altemark: eh, 10 och 15st är inte så många!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 22:25

Hur många MS-20 tror ni det finns ?

Juno-106 ?

Jag tycker inte <10 respektive >15 låter helt orimligt men det är bara min gissning.

WT

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-13 22:27
Ursprungligen av kroffe:

Bröderna Viklund hade ju en del ett tag:
http://www.korganalogue.net/korgms/images/misc/nonms/aladdin.jpg

Usch, Lasse var med i nån obskyr "patriotisk" rörelse och försökte värva "svenskar" på SAS-listan för att slänga ut invandrare och sånt...han fick svar på tal och kröp tillbaka under sin sten dock!

Ursprungligen av dar303:

Usch, Lasse var med i nån obskyr "patriotisk" rörelse och försökte värva "svenskar" på SAS-listan för att slänga ut invandrare och sånt...han fick svar på tal och kröp tillbaka under sin sten dock!

'

han försökte köpa min 800 flertal gånger., dessutom vägrade dela med sig av schema't:tveksam:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-14 12:20
Ursprungligen av dar303:

Usch, Lasse var med i nån obskyr "patriotisk" rörelse och försökte värva "svenskar" på SAS-listan för att slänga ut invandrare och sånt...han fick svar på tal och kröp tillbaka under sin sten dock!

Det måste varit efter min tid (1997-2000), vilket jag inte sörjer...:mad:

MS20 borde det finnas typ ett par 100st, och MS10 kanske fler.
Det känns som både den och Juno106 har varit "skol-synthar" här och var samt varit hyfsat billiga.

Jag har en 800DV. Riktigt gött filter!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-13 23:37

Det borde finnas minst ett par hundra 106:or. RSF Polykobol någon?
CS-5, över hundra. Axxe, kanske 30? Minimoog då? Korg M1?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-13 23:45

Då är vi uppe i 3 800:or och en 770 ( såld till en här på forumet ).

WT

uss..... Platon.. har du oxo snöat in dig på en 800DV...

Ja mé ;)... Satt å sukta länge på Kozz vintages... men missade på grund av pengabrist.. skulle ha 10 papp förn'.... men den va fin *drägel*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-14 07:29

En kompis till mig i Umeå hade en 800DV förut, men är osäker på om han har den kvar nu. Habil synt helt klart i vilket fall.

800DV här också., väl använd sak hos mig genom åren

Men remsjev... du som vet dårå..
Hur dum var jag på en skala 1-10 som inte tjakkade Kozz DV800'an för 10lök?
Är den värd det, och jag var bara dumsnål... eller skall man tro/hoppas att den dyker upp för en humanare peng?

Mitt resonemang ang pris vs ålder är hur lätt den e att reparera när den pajjar.. å jag har för mig att DV800 har nåra ingjutna moduler vilket försvårar en ev rep.

Ursprungligen av remsjev:

800DV här också., väl använd sak hos mig genom åren

Ursprungligen av freddp:

Men remsjev... du som vet dårå..
Hur dum var jag på en skala 1-10 som inte tjakkade Kozz DV800'an för 10lök?
Är den värd det, och jag var bara dumsnål... eller skall man tro/hoppas att den dyker upp för en humanare peng?

Mitt resonemang ang pris vs ålder är hur lätt den e att reparera när den pajjar.. å jag har för mig att DV800 har nåra ingjutna moduler vilket försvårar en ev rep.

inte så värst dum va! 10 000 är mycket synthpengar. jag köpte min för 400kr
jag vet inte 6000 är nån siffra som dyker upp i bakhuvet!?!?! klart organisk jag brukar sätta den på hold och dra i reglagen., filtret(2st) är bland dem bättre jag hört

jag har en låt frånn 97 uppe på www.myspace.com/acidkodoish låt regeneration 808, synthiA, och 800Dv som sveper runt (femte låten scrolla ner)

10k!!!
Inte en chans, kanske 4-5 eller så!

jag köpte min för 100:-

Hahaha

Skönt att höra... ja man får väl hoppas att man träffar på en någon dag..

Ursprungligen av dar303:

10k!!!
Inte en chans, kanske 4-5 eller så!

jag köpte min för 100:-

Det är en sån skum synth så den passar inte alla, inget CV/Gate orginal och knepiga funktioner, sliders som går åt fel håll, inget cutof och resonance utan två "traveller"-kontroller som sitter ihop mekaniskt mm...skoj burk dock, mycket organisk i ljudet.

Vi hade en 800DV till låns i rätt många år. Den lät verkligen fint. Tyvärr fick ägaren ett återfall och hämtade hem den. Skulle gärna ha en ny men har inte hittat någon till ett vettigt pris.

Ett tips till er som har sådana och inte känner till det: peta bort de där små plopparna (eller om ni är originalskicktalibaner, ta bort sliderhandtagen helt) som låser travelerkontrollerna så blir filtren (filterna, filtrena?) magnituder mycket roligare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-15 16:49

Han var sann sverigedemokrat yes, försökte värva mig också, jag höll på att kräkas.

Synd på en sådan skön musikalisk talang, hade varit bättre om han ägnade sig åt kreativa sysslor i stället för att bittert mässa på med fördomar och okunskaper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-15 16:49

Man kan vända på plastplupparna på slidrarna så låser de inte längre varandra har jag för mig...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-15 18:36

Uhm.......just det ja.

100 :- Det var dyrt........då säger jag att jag fick min gratis.

WT

resonans: switch i tre! lägen

1
Bevaka tråden