Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Men Apple Inc aktien har gått rätt skapligt (Förändring 1 år +91,05 Usd/ 3 mån +12 Usd)
Förändring sedan 31/12 +43,99 Det säger en hel del om framtron i marknaden.
många andra aktörer är inte i närheten. Tror själv på apple/ deras nya syn är att vi ska bli Världens Bästa PC ! och phööönen är bara grädde på moset sen integrerar man musiken o TVn. VAD SAKNAS??
Hmm, iTunes? Har för mig att de knappast tjänar så mycket på det (iom dyra kostnadsdrifter av servrar), utan snarare använde det för att folk ska skaffa iPods. Var dock ett tag sedan jag läste det, kan ju ha ändrat sig nu (då de snart är den största säljaren av musik).
I juli kom den årliga undersökningen av musikindustrin i Storbritannien. Rapporten av undersökningen spår att iTunes Store kommer bli världens största återförsäljare av musik inom två år och att man kommer sälja mer än alla de stora skivbolagen tillsammans.
..och fortsätter:
Apple tillkännagav nyligen att iTunes Store nu är den tredje största återförsäljaren av musik i USA, med över 3 miljarder låtar sålda och nedladdade världen över sedan iTunes Store lanserades.
Jag tror Steve har sagt att iTunes Store precis går runt, och det kan jag förstå.
iPoden har varit deras kassako i många år nu, de ha säkert 50% marginal på den - jämför bara med vad konkurrenternas kostar. De har visst 70% av USA-marknaden för musikspelare.
torkel:
Bara för att de säljer mycket behöver det inte innebära att de får ut stora pengar på det.
Eller, i deras mått mätt inte stora pengar, i våra mått mätt, säkert en jävla massa. =P