Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga om på/av knappen på pedal?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill gärna ha en distpedal i min gitarr-rig. Nu är det så att jag styr den just nu med ett midi-pedalbord och vill inte ha fler knappar att trycka på. Men jag har en G-Major som har analoga switchar. Så jag tänkte att kan man bygga om en pedal så att istället för att slå på/av den med knappen så har den ingång dit man drar en sladd från den den analoga switch-utgången på G-Majorn så man kan styra på detta vis istället.
Lite luddigt det här men jag är visst inte så vass på termerna Nån som kan hjälpa till iaf?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-15 16:55

Inte omöjligt, men beror på hur switchen ser ut på G-majorn och vad för switch som sitter i pedalen. På många pedaler där man trampar på själva switchen har ofta två poler på brytaren och då kan det nog bli jobbigt om inte G-majorn har en tvåpolig brytare. Hur det ligger till med bosspedaler och liknande där switchen sitter dold och där switchen i sig styr nån typ elektronisk switch vet jag inte men det är väl troligt att de skulle vara enpoliga och därmed lättare att modda.

1
Bevaka tråden