Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta ut min pc mot, vad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni behöver inte övertala mig, jag är redan frälst och har en MacBook, men...

Jag skulle vilja byta ut min stationära burk, samt min server om det skulle gå, mot en mac men kan inte riktigt bestämma mig för vad det är jag behöver. Ekonomin är dålig så det blir begagnat och utrymmet begränsat, vilket gjort att jag kollat efter en g4 Cube.

Den stationära pc:n är en Athlon XP2600, gammalt grafikkort från matrox, servern körs som kombinerad LAMP och filserver (via afp) och skrivarserver. Skulle det fungera att kombinera detta i en cube?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-15 10:38

Cube:n är rätt seg och gammal, pajjar den blir det dyrt att laga.

Kolla hellre efter beggade Mac Minis!

Seg är ett rätt subjektivt begrepp. Nuvarande burken är även den rätt seg, enligt mig, men fyller sina syften. Datorn kommer inte användas till några spel alls, möjligtvis i dosbox men inget annat. Mest ordbehandling, webbsurf, mail och lite sådant.

Beroende på vad som går sönder, borde inte en Mac Mini vara både svårare och dyrare att fixa? Då Cuben verkar gjord för att kunna uppgraderas med grafikkort, hårddisk minne, vilket är lite trixigare att komma åt på minin.

1
Bevaka tråden