Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Efter att ha fått igång Vista via VMWARE Fusion på min mini har jag nu försökt att partitionera min externa HDD. Det är en Iomega som är ansluten via Firewire till mac:en.
Jag har formaterat den via skivverktyg. En del för OS X och två delar för Vista. Partitionerna för Vista formaterade jag som DOS-enheter. Men jag kan inte hitta dom i Vista! Vad kan detta bero på? Stödjer inte Vista Firewire? Måste jag köra USB istället? Eller spelar det någon roll att det är SATA i minin och IDE i externa? Ska inte ha någon betydelse vad jag vet iaf...
Formatera inte i NTFS om du vill kunna spara filer till den externa från OSX. Jag fick formatera min 400gb för att kunna spara filer från min nya Mac. Har alltid kört PC förrut så det var lite tråkigt när jag upptäckte att jag fick rensa lite. Om du formaterar i FAT så kan du läsa OCH skriva från både OSX och Windows. Men med NTFS kan du bara läsa från OSX. Jag formaterade i Skivverktyg, titta lite så förstår du efter ett tag hur man gör. Har du förresten installerat alla drivrutiner för din Mac i windows? Kanske därför usb hårddisken inte funkar? Du verkar köra windows via VMware och då har du väl igång OSX samtidigt? Kanske så att hårddisken "låser sig" till OSX? Jag bara svamlar lite men kanske är värt att tänka på, testa att starta om datorn i Windows och se om problemet är kvar..