Sitter på en macbook (mid 2007) vars skivenhet har fungerat fint tidigare. Helt plötsligt (utan att jag uppdaterat eller gjort något annat "invasivt" med datorn) när jag sätter i en skiva (apples egna som följde med datorn, har haft i den en gång innan), så spinner den igång som vanligt men dyker inte upp på skrivbordet. konstigt tänker jag och lyckas inte mata ut den. startar om datorn utan att det blir någon skillnad. Har nu testat ALLT men jag får inte ut skivan. O varje gång jag startar om datorn så spinner skivan igång som vanligt. När jag kollar i "enhetshanteraren"/mer info så står det under skivbränning att det inte hittas någon enhet. Samma i iTunes där det står under inställningar/bränning att det inte finns någon enhet för bränning. Hur f-n kan enheten bara försvinna helt plötsligt? Tänkte att jag skulle kolla firmware-uppdateringar men det gjorde mig inte klokare då versionsnumret på apples hemsida över SENASTE versioner av BOOT-ROM har ett tidigare nummer än vad datorn har. Däremot har SMC-versionen på apples hemsida ett senare nummer än vad som står i datorn. Men lyckas inte heller hitta någon bra uppdaterare för macbooken av detta, och känns ju fel att uppdatera datorn med något som kom ut 2006 när datorn är från 2007. Tjejens dator är det dessutom, och hon åker till frankrike för ett år på söndag, så vore ju skönt att i a f få ut skivan innan dess... Har kört mac hur många år som helst men aldrig varit med om att något sånt här konstigt händer och jag lyckas inte lösa det! hjälp!