Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime 6.2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade ny version av QuickTime idag 6.2. Väger in på 18.3 MB. Finns hos Apple eller Version Tracker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 19:48

uhm.. när jag drar hem senaste QT-uppdateraren via apple.com får jag bara 6.1.1 hem som en imagefil. Automagiska uppdateraren vill inte dra hem 6.2 alls (varken via 'standarduppdateringsfunktionen' eller via Quicktime>Update-fliken.

Hur får man hem 6.2:an?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-29 21:21

Funderade på det jag med idag. Drog ner QT6.2 igår och installerade, som vanligt läste jag inte instruktionerna, så jag har ingen som helst aning vad det stog. Nu har jag iaf 6.2.

Men blev tvungen att ta ner en kopia till idag, som skulle installeras på en annan dator. Och där stog det 6.1.1, men frågan är nu om det inte är 6.2 iaf, alltså en ren felmärkning, en miss i uppdateringen av tillhörande text. Har inte blivit av att installera på den andra datorn än så jag vet inte om det stämmer. Men någon här borde ju veta. mrkz vad händer om du försöker installera 6.1.1 versionen? Tänkte om du kanske kan kolla om min teori stämmer?

Via Apple fick jag det inte att fungera. Däremot me VersionTracker/Apple, fick då en diskimage - inga problem - version 6.2:eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 22:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Page Not Found/ Per
Funderade på det jag med idag. Drog ner QT6.2 igår och installerade, som vanligt läste jag inte instruktionerna, så jag har ingen som helst aning vad det stog. Nu har jag iaf 6.2.

Men blev tvungen att ta ner en kopia till idag, som skulle installeras på en annan dator. Och där stog det 6.1.1, men frågan är nu om det inte är 6.2 iaf, alltså en ren felmärkning, en miss i uppdateringen av tillhörande text. Har inte blivit av att installera på den andra datorn än så jag vet inte om det stämmer. Men någon här borde ju veta. mrkz vad händer om du försöker installera 6.1.1 versionen? Tänkte om du kanske kan kolla om min teori stämmer?

Well, eftersom den automagiska uppdateringen inte fungerade för mig laddade jag som sagt ned standaloneuppdateraren. Mountade och märkte inte förrän allt var igång att det stod 6.1.1 i installern. Jaha, tänkte jag. 'skiten får väl installera då'. Bootade om och kollade 'about quicktime' i systemprefsen. 6.1.1 där också. Ingen felmärkning alltså.

Nu ska jag testa via versiontracker och se om jag kan få hem en 6.2-image.

skumt.. på jobbet funkade inte automatiska uppdatern heller, men där fick jag minsann in 6.2 via diskimage från apple. Knasbas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 23:04

jehepp... nu fick jag iallafall hem 6.2:an. Via Versiontracker, men man hamnade på apples hämtningssida iallafall.

Kanske är det apple som har styrt upp href:en till rätt imagefil till slut. Vem vet, vem vet.

1
Bevaka tråden