Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Och nu tar vi bästa trumpaketet.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I min serie - Vad är bäst? - har vi nu kommit till trummorna.

Jag lyssnade igenom NI Battery 3.
Va värdelöst de va.
Well, det kanske är att ta i, men min reaktion beror på att av 100 drumkits fanns det inte ett enda som jag var ute efter.
Nämligen Danspop och Disco!
Är det inte märkligt? Den genren var helt bortglömd!

Bara en massa skrammel. Inga tighta, feta, fasta discotrummor a la -79, inga tjmock i magen a la Human League.
Det fanns ett kit, "Lend Drums", som skulle vara Linn. Vilket skämt.
"Dare" med Human League ska ha Linn. Även Trevor Horns tidiga produktioner. Fanns inga som helst likheter.

Är det någon som vet något stort Dance/Disco kit eller Linn bibliotek?

Det låter nästan som om du är ute efter rena trummaskinsoriginal. Då kan jag rekommendera "XX-Large Most Wanted" från Best Service.
Har man den skivan kan 'nästan' slänga alla trummaskiner på tippen.

Det är rätt vanskligt att jämföra rena trumsamplingar med färdigproducerade låtar... Det händer en del på vägen. Det finns säkert samplingsbibliotek med processade trumljud, men man blir ju mycket mer låst.

Betänk att de flesta 80-talstrummisar behandlats med vad vi idag betraktar som åtråvärda vintage-effekter ...

Linn och Simmons

En linn solo låter så här på knastrig vinyl: http://www.keyboardmuseum.org/soundsheet/linndemo1.html
Detta är Linns egen demo. Så ska det låta!

Sedan är jag också ute efter Simmons SDS-V module.

Sen kan man göra syntpop a la -82.

Ursprungligen av the örjan:

En linn solo låter så här på knastrig vinyl: http://www.keyboardmuseum.org/soundsheet/linndemo1.html
Detta är Linns egen demo. Så ska det låta!

Sedan är jag också ute efter Simmons SDS-V module.

Sen kan man göra syntpop a la -82.

kul, men allt utom DB & SD e gott - håller rätt bra även idag :]

även

Jag skaffade nyligen Best Service Drums Overkill och förutom att jag inte riktigt är polare med Kontakt Player-interfacet så är den en formidabel guldgruva!

Kolla länken. Det är helt otroligt att man kan få så mycket och så bra trummor för under 2 kilokronor.

Ja men, va bra!
Här står det ju i alla fall klart och tydligt både Linn och Simmons i innehållsförteckningen och min otur kan väl inte hålla i sig hur länge som helst.

Ja man får mycket för pengarna nu för tiden.
Se bara på Arturia V-Collection. Snart har jag alla studios från -82 för 10000 spänn!

Edit: Ha ha ha. Nu har jag lyssnat på demon. Det första som kom var "1980.s Dance kit" och de första trumljuden hörde jag direkt var Linn!
Sedan kom trummorna från Falco "Puttin on the ritz".
Ja det här var ju klockrent. En sån blir det. Tack sågtand!

Ursprungligen av the örjan:

Ja men, va bra!
Här står det ju i alla fall klart och tydligt både Linn och Simmons i innehållsförteckningen och min otur kan väl inte hålla i sig hur länge som helst.

Ja man får mycket för pengarna nu för tiden.
Se bara på Arturia V-Collection. Snart har jag alla studios från -82 för 10000 spänn!

Edit: Ha ha ha. Nu har jag lyssnat på demon. Det första som kom var "1980.s Dance kit" och de första trumljuden hörde jag direkt var Linn!
Sedan kom trummorna från Falco "Puttin on the ritz".
Ja det här var ju klockrent. En sån blir det. Tack sågtand!

Ja, den är riktigt bra.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-18 23:19

"Sedan kom trummorna från Falco "Puttin on the ritz"."

Taco menar du?

Ja det kanske han hette ja...
Falco var "Der kommissar".

1
Bevaka tråden