Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PF´s HP, funkar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja den här frågan går direkt till PF men ställer den här utifall någon annan har något att säga om saken.

Ser i nån tråd att du köpt dig en billig HP-laptop, har du kvar den eller kör du samma in-ut-intervall som tidigare?

Om du har kvar den..

1. Gissar att du kör Reason, funkar det halvbra, bra eller skitbra?
2. Är jag dum om jag tror att det inbyggda ljudkortet räcker?
3. Vilken prestanda har din maskin?

Jag behöver en laptop, den ska funka som extra surfdator men största användningsområdet blir som ett technoskissblock att ha med mig på jobbet. En smidig sak att packa ner de dagar jag har dödtid att slå ihjäl.

Tips på andra budgetdatorer som löser mitt sköna problem välkomnas. Allt upp till 10k funkar men ju billigare desto bättre, det finns roligare leksaker i inköpspipen som vill ha största delen av kakan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-20 01:58

Haha, tjena

1. Mellan halvbra och skitbra. Ljudkortsbuffern får man mecka med lite ibland, Mac är bättre på den punkten. Jag kör Asio4all för att komma runt det mesta. Har köpt ett USB-ljudkort som ger bättre resultat än inbyggda men då försvinner portabilitetspoäng.

2. Nej då, det räcker i det stora hela. I med lurar & usbklav (eller hur du nu matar in?) och kör.

3. Ingen aning, får ta och kolla i morgon. Den är ju ny, så den är nog okej, men det är ingen dualcoremaskin iaf. Jag kör XP och det äter definitivt mindre resurser än Vista så vitt jag sett. Datorn är lite anonym och har just ingen modellbeteckning... ett ögonblick.

Här: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF05a/23355-284013-284013-284013-12434418-12922292.html

I korthet: jag är toknöjd med den, löjligt bra pris var det.

kanoners

Jag kollar runt lite, får se vad det blir.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-21 19:10

Har du 10 lax så rekommenderar jag förstås en MacBook, det är en sjukt trevlig laptop, som både är en PC och en Mac. Men kolla runt, det dyker upp såna här tokbilliga PCs ibland. 4495:- liksom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 21:05

Av ren nyfikenhet, vilket usb ljudkort valde du PF?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-22 01:48

Tjo! Lexicon Alpha. Funkar bäst med Asio4All även det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-07 01:20

Två punkter.

1. Nu verkar datorn heta HP 530, kommer med Vista, samma pris ungefär. Kolla Pricerunner.

2. Denna, HP 510, har bara EN minnesplats. Äntligen något att sura över. Köpte en extra 512 Mb idag, skulle installera. Bummer, döm om min förvåning. Bara en plats. Måste återlämna minnet... får nog nöja mig med 512, för det känns skruvat att slänga bort 512 Mb för att få plats med en större krets... :-/ DDR2 SODIMM PC5300 är minnestypen. Någon i Sthlm som vill ha en obruten 512 Mb för 400:- eller ska jag lämna tillbaka? Hojta sjukt snabbt i så fall...

1
Bevaka tråden