Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen är så nöjd som jag!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har grejjat med datorer i c:a 20 år. Min första va en Spectrum Sinclair 48k. Grymme!

Hur som helst. Jag switchade från PC till Mac för drygt 3-4 månader sen. Macbook närmare bestämt. Övergången va inte en WOW-upplevelse. Det va mer en religiös sådan!!! Jag är inte nöjd. Jag är kär i min Mac!! Det är helt sjukt. Det går inte beskriva med ord! Jag är så jäkla sjukt nöjd, å det säger jag för mig själv (och andra) dagligen. Det har gått så långt att jag ifrågasätter folks vett när dom använder PC. Jag kan bli rent galen på dom! Och jag påminner dom hela tiden

Hur går det då med att omvända folk till den goda sidan? Inte så bra. Men fler å fler börjar fatta! Gött mos!

VARFÖR har inte Apple lite merchandise att erbjuda? Thirts, klistermärken, etc???? Varför??

Håller med, min konvertering till Macbook(den svarta) var en vacker upplevelse, allting funkade.
Nu har man kommit till den delen att om någonting inte fungerar., oavsett hur litet det är så blir man förbannad trots att detta hände dagligen med Windows, som tur är finns alltid 99.mac och jag blir ständigt förvånad över hur mycket kompetens det finns på det här forumet.
Minsta "dumma" fråga blir besvarad utan tråkigt attityd och alla är verkligen som en stor familj.
Nu börjar jag flumma iväg lite känner jag (har ju trots allt jobbat hela natten) och jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men grattis antar jag xD

• Medlem
  • International user
  • 2007-08-20 08:47

Haha!
Kul, välkomna båda två.

Yes!!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-20 14:12

Tycker också att det är riktigt synd att det inte går att få tag på på Apple Merchandize i Sverige.. det hade varit toppen!

Välkommen säger jag också.

Har för mig att det bara går att köpa apple-grejer i en butik i cupertino. Jobs ville ha det så av någon anledning, antagligen för att han vill bibehålla den "klass" som apple trots allt har.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 19:52

Apple Company Store, Cupertino, CA.

Det hade ju ändå varit roligt om affären även fanns på Internet i så fall. Kan slå vad om att försäljningssiffrorna skulle stiga en bit.

jag googla lite men det verkar vara få ställen.. men det finns några. men ouch! dyrt

http://www.theapplecollection.com/Collection/index.shtml

http://missingbite.com/MS.html

denna verkar vara passande om man är switcher?
http://missingbite.com/details/onceugomac.html

nån som hittar fler?

På Klickback så kan man få Apple-prylar som premier.

Välkommen till den ljusa sidan ....

(Yes!)

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 07:42

Välkomna till mac-världen. Kul att höra att det finns fler som har en likadan skön känsla av att använda mac. Håller med om att jag betraktar windows-användare som konstiga som står ut med alla bekymmer som finns och att inte fler yter till mac.
En möjlighet att sprida ljuset vore att kunna ha t-shirts el liknande med apple-loggan.

Har varit ägare till min första mac två dagar nu. Och jag håller med discohunden, det är en otrolig känsla att äga en mac! Vill bara instämma, det är verkligen grymt!

Studenttidens förtjusning i Porter har gjort att jag alltid tänkt på Macen som den "mörka sidan" och på det andra som "det andra". Det vill säga det bleka blasket som folk konsumerar för att de aldrig funderat på om det finns ett alternativ.

MR

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Studenttidens förtjusning i Porter har gjort att jag alltid tänkt på Macen som den "mörka sidan" och på det andra som "det andra". Det vill säga det bleka blasket som folk konsumerar för att de aldrig funderat på om det finns ett alternativ.

MR

Nästan lite grand som när man kommer hem till folk och de serverar kaffe...
En 179:- bryggare, inte rengjord på två år, som de laddar med unket gevalia...
Vassego, här får du en go köpp kaffe...
(Jovisst har jag en data...)

Kör själv med en OBH Nordica King of Coffee som laddas med färskt Classic Kaffe's "Svea"-blandning....
(Tack jag har en mac...)

Porter vet vi väl båda att det skall vara Carnegie Porter ...

jag tycker det är synd att Mac inte gör mer reklam i Svensk media & TV ...

1
Bevaka tråden