Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Handbrake! Tjoho!

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En ny version av Handbrake finns ute, många nyheter och buggfixar, bla "soft subtitles", stöd för 64-bitars OS X, "Live Preview".

HandBrake

Verkar som 64-bitars versionen av handbrake kräver 64bitars vlc, men någon sådan vlc lyckas jag inte hitta... gör jag något fel eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-25 19:22
Ursprungligen av Gusten68:

Verkar som 64-bitars versionen av handbrake kräver 64bitars vlc, men någon sådan vlc lyckas jag inte hitta... gör jag något fel eller?

Det finns en 64bitars VLC men endast version 1.0.2.

//Rob

supertack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-27 00:32

Inte så illa det där! Massor med bra förbättringar och förenklingar.

Otroligt snabbt. Börjat lägga in alla filmer/serier i iTunes nu, rullar på bra och "mjuka" undertexter fungerar kanon.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-23 15:54
Ursprungligen av Leftrustle:

Otroligt snabbt. Börjat lägga in alla filmer/serier i iTunes nu, rullar på bra och "mjuka" undertexter fungerar kanon.

Jag tycker att det tar längre tid.
En 1.37 tar 2 timmar på min Macbook.

Yes!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-24 11:24
Ursprungligen av Yes:

Jag tycker att det tar längre tid.
En 1.37 tar 2 timmar på min Macbook.

Yes!!

Men man får se till att inte lura sig. Är källan i 4:3 format är det ju en större bildyta som skall konverteras och då går det långsammare + att beroende på filmens bildegenskaper kan spela in.

1.37 på två timmar låter som normalt för Apple Universal inställningen.

finns det ingen som helst möjlighet att konvertera i avi längre? surt
jo jag använder faktiskt det för att köra i dvdspelarens usb ingång.

ska testa mkv och se vad som händer

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-24 11:29

Förresten, hur brukar ni göra? Måste man med H-brake / VLC kombon rippa direkt från DVD-skivan eller kan man först rippa ett antal DVD'er och sedan koda med H-brake? Själv rippar jag först DVD(er) med ett ripp-program och kör sedan kodningen separat under natten. En tv-serie säsong brukar ta en natt ungefär.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-24 13:49

det är ju bra att man kan ha mjuka subs i nya hb men då fungerar det inte med itunes. med m4v så bränns subs fortfarande in.
@planb, jag kör allt direkt från dvdn, kod & rip.

OK, 0.9.4 är snabb - men det var värst va' buggig den är!

Bevaka tråden