Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
En kompis flyttar till USA och har möjlighet att skicka hem prylar därifrån. Själv tänkte jag köpa en iPhone på direkten, och tänkte höra om det är någon fler som tröttnat på de skyhöga blocket-priserna?
Det man får vara beredd på är ju tullen med sin moms och avgifter.
Någon intresserad?
Det finns så många "hakar" i hela importprocessen att det troligen inte är någon idé. Exempelvis misstänker jag att du inte tänkt betala moms på dom vid importen osv.
Vi hade samma idé för någon månad sedan eftersom en 99mac-medlem bor i San Diego och kan skeppa oändligt med iPhones om vi vill. Men eftersom telefonerna inte fungerar fullt i Sverige och mitt första exemplar faktiskt är tillbaka i USA igen för garantiutbyte tappade vi lusten.
Fast det enda som inte funkar är ju Voicemail, och den kan jag vara utan.
Erbjudandet står fast dock. Jag kommer att köpa en, så det är ju bara att PM:a om någon vill ha.
Jag är lite intresserad, men för min del faller det på garantiärenden; att behöva skicka den till din kompis i USA när något är fel är inte direkt upphetsande tanke.
Samtidigt vet vi ju att den kommer till Sverige (bara inte när) och har höga förhoppningar om att den då har uppgraderats (och då menar jag mer än bara 3G-stöd).
Hade jag vetat det här för en eller två veckor sedan så hade jag varit intresserad. Nu har jag dock funnit ett företag som exporterar dem över hela världen.
Hade jag vetat det här för en eller två veckor sedan så hade jag varit intresserad. Nu har jag dock funnit ett företag som exporterar dem över hela världen.
Fint, men någon som har beställt där? Hur lång tid tar det innan man får den? Blir det, utöver 4900 kr, tull och skatt på den eller skickas den som gift? Enkel att låsa upp?
Fint, men någon som har beställt där? Hur lång tid tar det innan man får den? Blir det, utöver 4900 kr, tull och skatt på den eller skickas den som gift? Enkel att låsa upp?
Kan inte tänka mig att något amerikanskt företag skickar produkter som "gift" även om det säkerligen finns undantag. Dom åker på sjuka straff om det upptäcks.
Har svenska tullen jurisdiktion i USA menar du?
För inte kan väl Amerikanska tullen bry sig om det exporteras ett antal iPhones till privatpersoner?
Bör väl tillägga att jag inte vet så mycket om sånt här.
Har svenska tullen jurisdiktion i USA menar du?
För inte kan väl Amerikanska tullen bry sig om det exporteras ett antal iPhones till privatpersoner?
Bör väl tillägga att jag inte vet så mycket om sånt här.
Nej, men amerikanska myndigheter (som inte fegar att ta tag med hårdhandskarna) tillåter inte att man fuskar med exporthandlingar. Har diskuerat detta med ett par amerikanska återförsäljare som berättat om vad som händer om/när IRS ser att man skickar sålda produkter som gåvor.