Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpmässiga problem att koppla upp till WLAN (macbook)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har fått plötsliga och sporadiska problem att koppla upp mig mot trådlösa nätverk. Det har fungerat bra i flera veckor men idag, till synes utan anledning får jag felmeddelande om att det uppstod problem när jag försökte koppla upp mitt nät. Eller andras nät oxå för den delen.

Har försökt lura ut vad som är problemet, störningar etc men det finns inga sådana.

Har någon tips?

ps. Just för tillfället fungerar det, men signalen visar lägsta möjliga nivå.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-28 18:07

Jag har ungefär samma problem. Till synes utan anledning slutar datorn att läsa mot nätverket. Spelar ingen roll om jag har full eller dålig täckning. Det bara dör. Signalstyrkan är hela tiden konstant. Dock har jag upptäckt att om jag klickar på ikonen för airportstyrkan och får upp menyn över trådlösa nätverk så hoppar snart webkontakten igen.... Jättemysko. Det är som om att när jag tittar över listan för att eventuellt byta trådlöstnät så blir mitt nätverk här i lägenheten lite svartsjuk och börjar anstränga sig igen Kanske inte riktigt samma problem som du har? Det dör aldrig när du väl kommit in eller?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-02 21:22
Ursprungligen av malaki:

Jag har ungefär samma problem. Till synes utan anledning slutar datorn att läsa mot nätverket. Spelar ingen roll om jag har full eller dålig täckning. Det bara dör. Signalstyrkan är hela tiden konstant. Dock har jag upptäckt att om jag klickar på ikonen för airportstyrkan och får upp menyn över trådlösa nätverk så hoppar snart webkontakten igen.... Jättemysko. Det är som om att när jag tittar över listan för att eventuellt byta trådlöstnät så blir mitt nätverk här i lägenheten lite svartsjuk och börjar anstränga sig igen Kanske inte riktigt samma problem som du har? Det dör aldrig när du väl kommit in eller?

Jag har smma problem som dig, fast mitt kopplar inte upp igen när jag flörtar med andra nätverk.

Har en netgear router, men fick samma problem på en airport. Dock så får jag aldrig problemet jäntemot en av husets d-link routers som är öppen.

1
Bevaka tråden