Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Movie Store?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 23:41

Vad är nästa steg efter Apple Music Store? Kan det vara Apple Movie Store? Jag tror att Apple Music Store och liknande lösningar blir det naturliga sättet att köpa musik framöver. Det är för bra helt enkelt och stöds av BMG, Sony Music, EMI, Universal Music, Warner Brothers och världens bästa datortillverkare, Apple. Så varför inte filmer? Visst, bandbredden är ett problem... Men vem vet vad vi har för kapacitet om fem eller tio år? Är det någon här som fortfarande använder ett 28,8-modem eller 3,5-tumsdisketter?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Vad är nästa steg efter Apple Music Store? Kan det vara Apple Movie Store? Jag tror att Apple Music Store och liknande lösningar blir det naturliga sättet att köpa musik framöver. Det är för bra helt enkelt och stöds av BMG, Sony Music, EMI, Universal Music, Warner Brothers och världens bästa datortillverkare, Apple. Så varför inte filmer? Visst, bandbredden är ett problem... Men vem vet vad vi har för kapacitet om fem eller tio år? Är det någon här som fortfarande använder ett 28,8-modem eller 3,5-tumsdisketter?

...disketter (tänker länge)? Hmmm... är det inte sånt som sånna där PeCe användare tycker e bra?

/Micke

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-30 00:44

Läste också på http://www.macosrumors.com/ om detta. Låter väl troligt. Varför inte, inte idag kanske men om ett tag, visst.

Det borde ju inte ta så lång tid innan dom hittar på ett nytt lustigt format, som kan ersätta .avi och .mpeg. Det är ju ganska otympliga format. Så borde dom fixa ljudet också, som alltid suger, oavsett DivX eller sVCD...

Det är bara en tidsfråga, dock måste dator+tv integreras bättre först.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
*snip* Så varför inte filmer? Visst, bandbredden är ett problem... Men vem vet vad vi har för kapacitet om fem eller tio år? Är det någon här som fortfarande använder ett 28,8-modem eller 3,5-tumsdisketter?

Tja, maj blir min sista modem-månad t.ex.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-05 01:10

Jag skulle vilja att Apple började lägga upp Musikvideos på deras site också. Gärna gamla också.
Visst, inget man kan tjäna pengar på och det finns tusentals och åter tusentals av dem. Men visst vore det kul att kunna ladda ned sina favoriter i bra kvalité.

Apple Movie Store kommer nog på ett eller annat sätt. Mest praktiskt vore om man kunde lösa det genom att streama saken genom sin dator > box > TV. Eller välja att köpa filmen och spara ned den och bränna den i sin DVD brännare.

Tänk att kunna gåra sin egen playlist av Musikvideos som man sedan kan shuffla eller sätta på repeat.

Detta är för bra för att inte komma.

• Oregistrerad
  • 2003-05-05 08:09

Alternativt Apple TV Store.
Ladda hem tv-program och se när du har tid och lust.

1
Bevaka tråden