Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag nedgradera från 10.4.10??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag råkade uppdatera min fullt fungerande macbook till 10.4.10 och det fuckade upp den totalt!
Den blev långsam och tex firefox låser sej titt som tätt.
Vad mycket VÄRRE är är att när jag kör logic så fryser den en gång var tionde minut!
Helt jävla värdelöst och det som var en fullt fungerande maskin är nu mer eller mindre oanvändbar,vilket passar jävligt dåligt för en dator som man skapar sitt levebröd på.
Ngn som vet om man kan gå tillbaka till ett system som fungerade?

Mvh

Figge

Det finns inget sätt att ta ett steg tillbaka tyvärr.
Du får installera om från skiva för att komma till äldre system.
Du kan installera om systemet och behålla dina användare och inställningar.

fanfanfan!....

Om jag ominstallerar systemet från originalskivan,måste jag installera om alla andra program och pluggar då??

Välj alternativet "Arkivera och installera" när du gör ominstallationen, så behåller du dina program och inställningar.

Tips för framtida systemuppdateringar:

Före uppdateringen, använd ett "klonings-verktyg" (t.ex SuperDuper eller CarbonCopyCloner) och gör en kopia av ditt system till en extern hårddisk.
Om du sedan får problem med systemet efter uppdateringen, så är det bara att klona tillbaka, så har du exakt samma system som du hade före uppdateringen.

Major danke schön!!
Jag ska prova snarast.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2007-08-24 11:12

Varför inte göra ett försök att kolla vad det är som är fel? Sannolikt är det inget generellt fel med 10.4.10 utan kanske bara någon enstaka komponent, vilket brukar vara mycket enklare att fixa än att installera om. (Om det är enklare eller inte beror visserligen på var felet uppträder och ens egen erfarenhet att fixa sådana fel, men det brukar alltid vara värt ett försök.)

Vad säger systemloggen? Crash-loggen för Logic?

Om du har uppdaterat till 10.4.10 via programuppdateraren skulle jag i första hand testa att ladda ner en comboupdate för 10.4.10 och installera. Det har funkat för mig.

Går det verkligen inte att nedgradera? Jag har för mig att jag framgångsrikt har installerat om 10.4 (fast då funkar det ju inte med återställningsskivor) rakt över befintlig installation och sedan kört in comboupdate. Jag tror att jag gjorde det när jag var tvungen att nedgradera iSync. Är det något speciellt val man behöver göra i installationen? Minns inte riktigt.

1
Bevaka tråden