Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Trineo:

Sen så ju mer jag tänker på det så ser jag iPod Touch som ett riktigt bra komplement till en mobil...

Ja, det är nog tanken att det är precis vad den ska vara.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 15:33

Inget nytt om CSN?

Ursprungligen av Adzam 1:

Inget nytt om CSN?

Studentrabatten på iPodar försvann för över ett år sedan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 17:08
Ursprungligen av ohennig:

Studentrabatten på iPodar försvann för över ett år sedan.

F*N om man får uttrycka sig så!

Skulle få mitt kort nu i september, och då får jag höra det här. : /

Aja, får väl använda det sen om jag köper ny Mac...

Ursprungligen av Adzam 1:

F*N om man får uttrycka sig så!

Skulle få mitt kort nu i september, och då får jag höra det här. : /

Aja, får väl använda det sen om jag köper ny Mac...

Bättre nu än när du väl står och viftar med pengar och csn-kortet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 18:00
Ursprungligen av ohennig:

Bättre nu än när du väl står och viftar med pengar och csn-kortet.

Jo, så kan man ju också se på det. ;D

http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?id_rabatt_nationell=110&categoryid=14 Dom nya iPodsen ligger inne på csn-kortets hemsida, är det det som står eller kan man bara se rabbaterna om man är inloggad?

Är det sant att iPod touch inte har svenskt lexikon för rättning vid skrivande?

Ursprungligen av Leftrustle:

Är det sant att iPod touch inte har svenskt lexikon för rättning vid skrivande?

Ursprungligen av Apple Tech Site:

# International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese
# Dictionary support for English, UK English, French, and German

Det verkar helt sonika som att det finns svenskt tbord iaf, men inte svensk rättstavning, men det lär väl komma i nästa uppdatering?

Ursprungligen av RockyMontana:

Det verkar helt sonika som att det finns svenskt tbord iaf, men inte svensk rättstavning, men det lär väl komma i nästa uppdatering?

Lär det? Trodde jag om t.ex. Dictionary.app i Tiger också, men har det hänt? Eller iWork?

Ursprungligen av Leftrustle:

Lär det? Trodde jag om t.ex. Dictionary.app i Tiger också, men har det hänt? Eller iWork?

Förvisso, men åas så känns det som att det har högre prioritet att det ska fungera i de länder de kommer sälja iPhonen/iPod Touch'en i... Eller? Tror du inte det?

Ursprungligen av Leftrustle:

Är det sant att iPod touch inte har svenskt lexikon för rättning vid skrivande?

http://www.99.se/1342267-post23.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 17:56

Det såg ut som det va? Stod på teknisk info.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-06 17:59

"English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Portuguese, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Korean, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Russian, and Polish

International keyboard support for English, UK English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Polish, and Portuguese

Dictionary support for English, UK English, French, and German"

http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html

Enligt mig kan betyder detta:

I bästa fall; att iPhone kommer lanseras först i dessa länder, för att senare komma till resten av Europa (med stöd för rättstavning till alla språk).

I värsta fall; apple skiter i oss här i Norden helt enkelt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-06 19:29

Hm, jag är kluven. Just nu har jag en Sony Ericsson P1i som är grym som telefon med, jag är hel nöjd. Dock tycker jag Ipod Touch är en cool grej. Och prylbög som jag är är jag mycket sugen på denna. 8GB räcker alldeles prima för mig, då jag högst lyssnar på ett 100 tals låtar för att sedan byta ut de, jag behöver egentligen utrymmet. Men jag undrar om möjligheten finns att kolla på film? Går det? Kan det rentav komma en uppgradering i framtiden där mail.app kanske är inkluderat i Touch? Varför tar det sådan tid och leverarea den, brukar inte produkterna vara redo för att skippas då man presenterar den? Apple och detaljer känns inte riktigt stabilt.

Hur många här inne kommer Touchen? Vad är det starkaste argumenten, tycker du? Själv är jag helfast vid interfacet som både Iphone och Touchen har, och WLAN, det är därför jag ev. köper en sådan.

  • Medlem
  • 2007-09-06 20:08

Som sagt lär ju något hände den 25-27 september i Paris eftersom att touchen skeppas den 28/9, vad tror ni att detta skulle kunna vara?
Tror ni att man kan gå miste om något om jag beställer en 16gb touch idag? Tycker ni att man ska vänta ett tag?

Hur lång tid tror ni att det kommer att dröja tills de sälj i fysiska butiker som t ex Elgiganten, Siba etc?

Mvh
Måns P

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 20:21
Ursprungligen av Monz_:

Som sagt lär ju något hände den 25-27 september i Paris eftersom att touchen skeppas den 28/9, vad tror ni att detta skulle kunna vara?
Tror ni att man kan gå miste om något om jag beställer en 16gb touch idag? Tycker ni att man ska vänta ett tag?

Hur lång tid tror ni att det kommer att dröja tills de sälj i fysiska butiker som t ex Elgiganten, Siba etc?

Mvh
Måns P

Jag tror knappast att Steve Jobs presenterar en produkt som väldigt många förhandsbokar, och sedan bygger på något, som vi isåfall skulle gå miste om! Nä, jag tror tvärtom, det fanns väldigt många luckor i menyn, de kanske utvecklar en hel del fler program som hänger med? Vad tror ni?

  • Medlem
  • 2007-09-06 20:30
Ursprungligen av Legolas:

Jag tror knappast att Steve Jobs presenterar en produkt som väldigt många förhandsbokar, och sedan bygger på något, som vi isåfall skulle gå miste om! Nä, jag tror tvärtom, det fanns väldigt många luckor i menyn, de kanske utvecklar en hel del fler program som hänger med? Vad tror ni?

Nej, det skulle ju varit väldigt konstigt om de kommer med en ny produkt.
Jag tyckte också att menyn såg väl tom ut så vi får hoppas att du har rätt
När tror ni att de kommer till de butikerna jag nämnde ovan? Jag vågar inte hoppas att de kommer innan månadens slut?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 20:34
Ursprungligen av Monz_:

Nej, det skulle ju varit väldigt konstigt om de kommer med en ny produkt.
Jag tyckte också att menyn såg väl tom ut så vi får hoppas att du har rätt
När tror ni att de kommer till de butikerna jag nämnde ovan? Jag vågar inte hoppas att de kommer innan månadens slut?

Jag hoppas också på att jag har rätt!

Jag har inte så stor koll på hur snabbt Macforum och liknande butiker får in Apples produkter, men jag antar att de borde börja sälja 28e, eller några dagar efteråt. Jag tror knappast att det dröjer mer än en vecka... :/

  • Medlem
  • 2007-09-06 20:40
Ursprungligen av Legolas:

Jag hoppas också på att jag har rätt!

Jag har inte så stor koll på hur snabbt Macforum och liknande butiker får in Apples produkter, men jag antar att de borde börja sälja 28e, eller några dagar efteråt. Jag tror knappast att det dröjer mer än en vecka... :/

Ok
I så fall väntar jag nog och köper det i fysisk butik, tycker det är enklare med garantin m.m på det viset.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 20:45
Ursprungligen av Monz_:

Ok
I så fall väntar jag nog och köper det i fysisk butik, tycker det är enklare med garantin m.m på det viset.

Ja, man ska självklart göra det som känns bäst! Btw, jag fick ju först att leveransdagen var 11e, men för någon timma sen fick jag ett mail från apple:

" Ändrat avsändningsdatum

Bästa Jakob Johansson!

Tack för din beställning nyligen av nya iPod touch.

Vi måste tyvärr meddela att det tidigare uppskattade leveransdatumet måste ändras. Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 28 september.

Vi ber om ursäkt för detta.

Tack för att du valde Apple!

Med vänlig hälsning
Vi som arbetar på Apple Store "

Märk, senast 28 september. Den kan skickas innan!

Jag hade nog köpt tror jag.
Har svårt att se att de skulle göra en uppdatering direkt när de precis släppt den...
Känns som att det vore att smiska konsumenterna på nosen lite...
I helgen skulle de börja säljas, så du kan nog glida in på applestore på Måndag och hämta en tror jag... iaf enligt Esteban...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 20:25
Ursprungligen av RockyMontana:

I helgen skulle de börja säljas, så du kan nog glida in på applestore på Måndag och hämta en tror jag... iaf enligt Esteban...

Nja, det skulle de väl inte. Det var ju resten av iPod-familjen. iPod touch skulle börja levereras denna månaden, och de flesta som beställt, inkl jag, har fått leveransdag 28e.

Just fan... My bad...

Men jag blir förvånad om de gör någonting alls med toucharna faktiskt...

Kan man få ett expertutlåtande av Adrian kanske?
Vad förtäljer historien?

Ursprungligen av RockyMontana:

Men jag blir förvånad om de gör någonting alls med toucharna faktiskt...

Kan man få ett expertutlåtande av Adrian kanske?
Vad förtäljer historien?

Med en sådan passning kan jag ju inte hålla tyst

Om jag förstod det rätt så handlar det om något kommer att hända med iPod touch den närmaste tiden?

Hårdvarumässigt: Ingenting skulle jag säga. Ingenting på ett halvår minst.

Mjukvarumässigt: Jag skulle tro att Apple kommer att uppdatera den precis som de sagt att de ska göra med iPhone, dvs löpande uppdateringar med nya funktioner och finesser. Det är ju i princip samma produkt förutom de delar som saknas (telefon, kamera, bluetooth och kanske något mer) och enligt rapporter på nätet så ska det gå att ta program rakt av från iPhone och köra på iPod touch.

Däremot känns det som att en iPhone 16 GB hänger i luften, det var skumt att dom inte lanserade den redan nu.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-06 23:52

Enligt både Apple.com/ipodtouch och macoteket.se så kommer iPod touch att komma med ett ställ (stand). Någon som har nån aning om vad det kan vara för ställ. Läste på iPhone tekniska specifikationer och där fanns inget ställ, men en dock. Bara lite nyfiken om någon vet?

Ursprungligen av Legolas:

Enligt både Apple.com/ipodtouch och macoteket.se så kommer iPod touch att komma med ett ställ (stand). Någon som har nån aning om vad det kan vara för ställ. Läste på iPhone tekniska specifikationer och där fanns inget ställ, men en dock. Bara lite nyfiken om någon vet?

Jag funderade också på det och kom fram till att det nog måste vara denna de menar:

http://www.apple.com/ipodtouch/gallery/index10.html

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-07 17:54

Otroligt Keynote som vanligt med SJ. Möjligen lite antiklimax över ringtones och att man för gratis tillgång till iTunes Store när man sitter på Starbucks (Wow, gratis att shoppa dyrt på iTunes Store...*ironi*). Men i övrigt MVG.

Beställt Touchen och lämnar nog allt-i-ett-lösningen jag har nu med Palm Treon. Varför?:
1. Touch/iPhone verkar ha en kalender som är någorlunda i klass med Palms (Har tappat räkningen hur många värdelösa kalendrar jag har provat på PDA och telefooner).
2. Videoutgång på Touch, vilket gör att jag slipper ta med mig iBooken för presentationer. Antingen kör jag med Samsung DLP-projektor (700gram) eller så mot vanlig TV. 2,2 Kg iBook eller 0,12kg iPod är ganska stor skillnad.
3. Safari - för att ligga och slösurfa i soffan.

Hade gäena köpt iPhone med Video-ut istället, men-men...det blir nog bra med en Touch istället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-07 19:49
Ursprungligen av iBjorn:

Otroligt Keynote som vanligt med SJ. Möjligen lite antiklimax över ringtones och att man för gratis tillgång till iTunes Store när man sitter på Starbucks (Wow, gratis att shoppa dyrt på iTunes Store...*ironi*). Men i övrigt MVG.

Beställt Touchen och lämnar nog allt-i-ett-lösningen jag har nu med Palm Treon. Varför?:
1. Touch/iPhone verkar ha en kalender som är någorlunda i klass med Palms (Har tappat räkningen hur många värdelösa kalendrar jag har provat på PDA och telefooner).
2. Videoutgång på Touch, vilket gör att jag slipper ta med mig iBooken för presentationer. Antingen kör jag med Samsung DLP-projektor (700gram) eller så mot vanlig TV. 2,2 Kg iBook eller 0,12kg iPod är ganska stor skillnad.
3. Safari - för att ligga och slösurfa i soffan.

Hade gäena köpt iPhone med Video-ut istället, men-men...det blir nog bra med en Touch istället.

Är du medveten om att man kanske inte kan lägga in NYA events i kalendern utan en dator? På de bilder jag har sett saknas nämligen plus-knappen som finns på iPhone.

Kanske inte stämmer, får se hur det blir.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-07 20:58
Ursprungligen av Adzam 1:

Är du medveten om att man kanske inte kan lägga in NYA events i kalendern utan en dator? På de bilder jag har sett saknas nämligen plus-knappen som finns på iPhone.

Kanske inte stämmer, får se hur det blir.

Kan du länka till de bilderna, det vill jag gärna se...

Bevaka tråden