Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Justera verktygen överst till höger

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-24 19:31

Jag är relativt ny som Macanvändare och kan tyvärr inte terminologin men i menyraden (eller vad den heter) överst till höger på skärmen finns ju bland annat ett antal ikoner för Spotlight, batteri, skärmar mm. Min rad börjar bli full och de jag senaste lagt dit (som jag mest behöver) ligger nu så långt till vänster att de döljs av exempelvis Adobe Lightrooms meny och jag kommer därför inte åt dem.

Finns det något sätt att:

1. Ta bort ikoner

2. sortera ikonerna (flyyta de jag mest bhöver längre åt höger)

3. visa ikoner som ör dolda av ett visst programs menyer

Man kan, genom att trycka på Command och dra ikonen, byta plats på den. Går även att ta bort dem på det viset.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-24 19:49

Strålande... tackar!
Finns det även något sätt att visa alla ikonerna utan att behöva stänga de program som har långa menyer, alternativt ha en särskild rad bara för dessa ikoner?

Tror inte det.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-08-24 19:53

Tack iför din tid...

Du måste inte stänga programmet, räcker att klicka på nåt annat programfönster eller på skrivbordet så växlar den över

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-29 23:27

Cmd+dra fungerar bara på Apples egna ikoner. Nån som har tips på hur man flyttar de andra utan att behöva starta om programmen?

1
Bevaka tråden