Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nätadapter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en macbook för inte så länge sedan (några veckor). Till att börja med funkade nätadptern som den skulle men för några dager sedan lät jag den stå i rätt länge då blev den Väldigt varm. Sedan dess har den gått (ovanligt) varm rätt ofta. Altid förr när jag drog ut ut nätadaptern (fån väggen) så gick det några sekunder för lampan på magsafe kontakten släktes. Nu sker det med en gång.
Undrar om det har händ något och om jag borde begära en ny.

/Tobbe

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-27 08:54

Dom blir ganska varma.
Så länge den fungerar så är det nog lugnt.

Hur pass tålig är Nätadaptern? Min vill inte ladda upp batteriet när jag ansluter den. Fick min macbook i torsdags och har inte kört så värst mycket (eller tappat den i marken) för den delen. Det enda som jag kan se är att det verkar som delen där sladdhuvudet finns är det lite glapp i! Är det det som är felet eller kan det vara något annat?

Jag har laddat min nya MBP 17" ca 2-3 ggr, och nu när jag skulle flytta mig till ett annat rum så ville strömsladden inte fungera igen. Lampan lyser inte och datorn märker inte att sladden är ikopplad, bara så där! Dags att ringa Apple och sitta i kö va?

Uppdate:
Jag nollställde SMC/PMU och nu verkar min MBP känna igen nätadaptern igen!

Senast redigerat 2008-07-10 08:55
1
Bevaka tråden