Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag med Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-08-27 10:24

Hej,

håller på med ett kartläggningsarbete där en del är att ta reda på vilka svenska företag som kör Mac i något sånär stor omfattning. Man brukar ju säga att starka Macbrancher är mediabranchen och utbildningssektorn men samtidigt läste man ju ett tag om att många tidningar lämnade Mac och gick över till PC för några år sedan. Vart vänder man sig för att ta reda på frågor typ; Vilka är med på top 10-listan av svenska företag med Mac idag? Och hur många klienter resp sevrar rör det sig om i runda tal? Blandmiljö eller dominerande Macmiljö?

/Mala

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-27 11:11

Aftonbladet kör väl en hel del (eller bara?) mac. Länstidningen i Östersund kör också mac (se http://forum.macworld.se/blogg/20070823/exraddsack-slanger-in-en-vedklabb-i-en-doende-debatt/.

Jag känner till många mindre företag som är mac only också.

VF (Värmlands Folkblad) kör mycket mac.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 19:41

Expressen.

  • Medlem
  • 2007-08-28 20:22

Jag skulle gissa att majoriteten av de svenska dagstidningarna kör på mac, och säkert en massa tidskrifter. Av bjässarna är det DN och GP som kör WIndows, resten kör mac. HD/NWT, Corren, NT-koncernen kör Win medan AB, Expressen, SvD, Sydsvenskan mfl kör huvudsakligen mac.
Många reklambyråer kör säkert mac och jag vet att Däckfynd i alla fall tidigare hade macsystem.

1
Bevaka tråden