Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Daniel Hansson - Sep 3 1974 - Aug 19 2007

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, jag har suttit och surfat runt lite och läst... :/ Det är tungt, det är det verkligen. :/

pr0metha: Daniel lyckades skapa ting som har inspirerat och hjälpt människor att skapa konstverk.

Det är väldigt få av oss övriga människor som någonsin lyckas med det under hela vår livstid, hur mycket vi än vill, försöker, och pratar.

Det är nog ingen tröst. Men det gör att han lever vidare genom många människor, och genom deras musik, för lång tid framåt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-30 17:53

Tack för bilden, då vet jag att jag har pratat rätt mkt med Daniel då vi var där i Frankfurt, en jättetrevlig kille. Oerhört tråkigt det här. Beklagar sorgen, Pr0metha. Jag jobbade på Propellerhead och vistades i montern mitt emot Elektrons monter under en vecka. Vi sågs säkerligen ute någon av kvällarna osv också. Tragiskt är det.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-08-30 22:30

det är synd att han gått bort. har inte orkat skriva i den här tråden förrän nu pga det.
veckan har inte varit sig lik efter den här "nyheten"

r.i.p

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-30 22:47

Jag måste säga att jag varken träffat Daniel eller äger nån pryl han varit med och gjort men jag har alltid tyckt elektronprylarna varit enormt coola och innovativa synthar. Det är alltid tragiskt när folk går bort alldeles för tidigt och att döma av kommentarerna så verkar han ha varit en väldigt sympatiskt människa. Jag beklagar sorgen alla ni som kände honom.

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-08-31 09:12

Shit va orättvist, jag vad redan ledsen då min kusin 36år körde ihälj sig för ett par dar sedan. Sen går ett av sveriges genier och gör samma sak. Det är hjärtskärande! Mina tankar går till deras nära och kära.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-31 10:41

Har inte heller skrivit i tråden tidigare - äger inga Elektron-produkter, men det är alltid tråkigt när visionära och kreativa personer går hädan aldeles för tidigt. Vila i frid.

Läste om Daniels tragiska bortgång först idag på tyska www.sequencer.de och det känns verkligen sorgligt. Jag mins våra telefonsamtal, för lite mer än ett år sedan, då vi diskuterade en eventuell anställning som utvecklare på Elektron. Sedan blev det ändrade planer och jag hamnade på Ericsson Mobile Platforms i Lund istället, så jag fick aldrig möjligheten att träffa Daniel personligen. Det är verkligen tråkigt att höra att en så ung och begåvad person inte längre finns med oss. /Mathias

• Medlem
  • 2007-09-11 17:30

Hade lite kontakt med honom för något år sedan ang ett jobb. Kommer ihåg honom som riktigt trevlig och bra.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-23 21:56

Ni som vill hedra Daniel och hjälpa WWF, på forumet http://www.elektron-users.com så kommer det att göras en samlingsskiva för att samla in pengar till WWF som Daniel stödde.
Elektron är med och hjälper till med design, men forumet kommer göra det mesta.

Det kan bli stort, bla AE är positiva att medverka, men allt är precis i planeringsstadiet så kolla elektron users.

Bevaka tråden