Ok, ingen fara. Jag var lite osäker på vad det var, men misstänkte att det var felformulerat.
En Mac Pro med 2,66 eller 3,0GHz Dual-core är tillräckligt när det gäller processorer.
Angående minne, så blir det väldigt dyrt att välja mer minne till den konfiguration du köper. Minne kan du köpa billigare i efterhand och sätta in. Precis som hårddiskar. Apple har väldigt höga priser om man vill uppgradera standardkonfigurationen vid nyköp av dator.
Ju mer minne du har, destu bättre. Speciellt i krävande situationer, såsom redigering av film, musik och foto. Och 2GB är väl i underkant. 4GB minne eller mer skulle jag tippa på för att det ska flyta på bra. Macoteket och Komplett har rätt typ av minnen till Mac Pro.
Hårddiskar till bra pris finns på datorbutiken.
Angående grafikkort så tror jag det räcker med 2x7300 GT 256MB eller XT1900X 512MB.
Slutligen, köp en 2,66 eller 3,0GHz med standardkonfiguration (det som är förvalt), förutom grafikkortet som du då kör dubbla 7300 GT 256MB eller ett XT1900X 512MB. Och sedan köper du minne och hårddiskar från de andra ställena.
Undrar du mer så ställ frågorna i respektive forumdelar så svarar jag eller andra trevliga medlemmar.