Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dogcow som rondellhund! I Lund!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På väg hem från jobbet så hojtade min hjärnas bildigenkänningsfunktion till - Hund! Ko! Rondell! Mycket riktigt - i rondellen i närheten av Kung Oscars bro i Lund så står det en rondellhund i forn utav en DogCow. För dom som inte vet vad DogCow är - läs mer om det på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dogcow Läs även här på dess (påstått) officiella sida: http://www.storybytes.com/moof.html.

mvh /CX

Tog du inget foto?

Hursomhelst; apkul att Clarus the dogcow finns som rondellhund!

Bilder till första inlägget

Glömde bilderna, kommer här.

/CX

Jodå, glömde bifoga - kommer strax.

/CX

Coolt!

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-31 01:34

Häftigt.

• Oregistrerad
  • 2007-08-31 03:09

Moof.

Tur att den vände sidan till när du åkte förbi. De är nämligen osynliga rakt framifrån, eftersom de är tvådimensionella dessa rackare.

Citat:

Also remember that due to it's 2D nature, a Dogcow is very hard to be seen in our 3D world; if she stand on edge to the viewer, she's invisible!

[QUOTE="Nicklas Högås;1338325"]Tur att den vände sidan till när du åkte förbi. De är nämligen osynliga rakt framifrån, eftersom de är tvådimensionella dessa rackare. :D[/QUOTE

Jepp, hade lite tur där.

/CX

• Medlem
  • International user
  • 2007-08-31 07:24

Ser ni inte att bilden är fotosjåppad?

Inte photoshoppad eller ? Bilden tagen med en Sony Ericsson P1 enligt EXIF...

• Medlem
  • International user
  • 2007-08-31 07:51

Vad EXIF säger är en sak.
Mina ögon säger att hundkon är inklistrad, det stämmer liksom inte med kontrast och skärpa. Hundkon hänger ju i luften.
Det enda som kan få mig att sluta tro det är fler bilder från olika vinklar.
Det är en bluff enligt mig.

Rondellhund

Ursprungligen av Konrad:

Vad EXIF säger är en sak.
Mina ögon säger att hundkon är inklistrad, det stämmer liksom inte med kontrast och skärpa. Hundkon hänger ju i luften.
Det enda som kan få mig att sluta tro det är fler bilder från olika vinklar.
Det är en bluff enligt mig.

Om du vidhåller att det är en bluff så påstår du i samma ögonblick att Xavier är en bluffmakare. Inte snällt.

Jag tror att det är ngn reklamare som knåpat ihop honom, kört en uppförstorad ikon genom nån klistermärkesmaskin, upp med det hela på ngn figursågad vattenfast board och sedan nån svart järnpinne ner i backen.
Med den sopiga kameran syns inte järnpinnen. Klisterplasten gör att ljuset reklekteras lite för mycket. Det är troligen inte ngt som är gjort på Förskolan "Blåbäret" i Lund...

Funderar på att göra en själv ...:-)

Tänk om han hetat Mu-hamed istället för Clarus ?

Då hade ju skäggen i Iran gått igång

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-08-31 09:24

Nej, han har helt rätt, jag såg den i förrgår jag med. Korsningen Kung Oscars Väg och Kävlingevägen. Kan väl åka till Thaien där idag och ta en bild jag med.

I så fall är det flera som photoshoppat. http://kommando-n.se/news/361

Konrad - vad är sannolikast, att jag är bra på Photoshop eller att hunden faktisk finns där? (Vink: jag och Photoshop har aldrig varit vänner ).

/CX

BTW - EXIF ljuger inte, bilden tagen med en flångans ny P1a. Datan har alltid rätt

/MH

har ni inte hört att photoshoppade rondellhundar är det nya svarta.

iRondellhunden - flaggskeppet för 2000-talets virtuella community-konceptkonst.
"så banbrytande, vågat och utmanande att tom lars vilks tänker efter före!"

Jag kom just på att jag har en trevlig liten Dogcow som symbol för min skrivbordsskrivare. Om någon vill ha ett gäng ikoner med Clarus som motiv, så kan de hämtas här:

http://interfacelift.com/icons-mac/details.php?id=97

(Enklaste sättet att använda ikonerna är genom att välja Visa info i Finder. Då kan man markera bilden längst upp till vänster i info-fönstret, och kopiera och klistra ikonerna mellan (info-fönstret för) olika objekt.)

Bilden ser photoshoppad ut, men sen var det någon annan jag pratade med som rapade upp det där om exif, plus att kommando-n hade samma nyhet med en bild ur något annan vinkel.

• Medlem
  • 2007-08-31 14:17

Kan bara instämma i sanningshalten!

Skönt, då behöver jag inte framstå som att jag far med osanning...

/CX

• Medlem
  • Lund
  • 2007-08-31 17:10

Det är inte photoshopad.. jag kan ta en bild och lägga upp..

den finns

• Medlem
  • 2007-08-31 23:16

i n t e

trevligt. Snyggare än MS-hunden.

Senast redigerat 2007-09-01 09:58
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-01 09:50

OK. jag ger mig.:">

Jag håller med som fan att den SER photoshoppad ut.
Fast telefon-kameror har väl aldrig varit bra, kanske sudd på linsen osv?
Men jag reagerade på precis samma saker som du sa ovan om att den ser inklistrad ut.

Ursprungligen av Goflorp:

Om du vidhåller att det är en bluff så påstår du i samma ögonblick att Xavier är en bluffmakare. Inte snällt.

Oj, shit... Ska ni dra svärd om det också?
Det där är ju old school om något.
Exempel: Om någon gör en idiotisk sak så innebär det inte att personen ifråga är en idiot, eller hur
Men det där är rätt så OT.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-01 21:51

Ser verkligen falsk ut men efter att sett Apples egna ikonpark tror jag på bilden. Det är just de pixliga ikonerna som inte passar in i den högupplösta omgivningen som lurar ögat. Här har ni lika luriga bilder.:)

Bevaka tråden