Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem efter uppgradering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

För ett tag sedan uppgraderade jag min macbook (1.83Ghz C2D) till 2GB minne (kingston tror jag) och en 250GB western digital hårddisk. I samma veva passade jag på att installera bootcamp och uppdatera OSX till nyaste versionen.

Sedan dess har jag ett irriterande pipande ljud under "qwe" på tagentbordet och fläkten/fläktarna går jämt, om än bara försiktigt. Har försökt läsa lite på forum och sett att många råkat ut för detta efter uppgradering till 10.4.8 (då firmware uppdaterades)

Bootar jag i Windows får jag inga konstiga ljud och fläkten funkar som vanligt. Kör jag igång photobooth i osx så försvinner pipet, men fläkten/fläktarna går fortfarande.

Någon som också märkt detta? Jag tror inte att det är minnet eller HD:n för monterade tillbaka orginalgrejerna och ljudet var kvar. Likaså är det ju borta i windows, så allt tyder på att det är 10.4.8 som ställde till det.

Tacksam för svar och tips.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 13:06

uppdatera med programuppdateraren igen under äpplet.
10.4.8 är "gammal"
10.4.10 är den "senaste"

Många har sagt att det försvinner med dessa uppdateringar.

/Tangen

Hej
Har 10.4.10 men ingen skillnad. Det började med 10.4.8 men ingen uppdatering har fixat det

/Mathias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-31 16:04

hmmm, det var konstigt, jag ska söka runt lite och se om jag hittar nåt någonstans, jag har i alla fall ingen aning på rak hand

/Tangen

1
Bevaka tråden