Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes i två itunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gåt det? Får det inte att fungera iaf. Jag har airtunes aktiverat och i ena datorn (macbooken) så kan jag välja steroehögtalarna i itunes men i den andra (mac mini) så kan jag inte det. Förtsår att man inte kan spela dom samtidigt men det är ja såklart inte ute efter.

En fråga till i samma ämne. Är det bara itunes som kan utnyttja airtunes? Ifall jag vill spela upp en film i QT eller VLC kan jag streama ljudet då med?

Airfoil kan streama ljudet från andra program än iTunes:
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/

Ursprungligen av jonmannen:

Gåt det? Får det inte att fungera iaf. Jag har airtunes aktiverat och i ena datorn (macbooken) så kan jag välja steroehögtalarna i itunes men i den andra (mac mini) så kan jag inte det. Förtsår att man inte kan spela dom samtidigt men det är ja såklart inte ute efter.

Dum fråga kanske men: Är mini:n ansluten till det trådlösa nätverket, eller körs den med sladd? Airtunes fungerar endast när man använder det trådlösa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 23:33

Dum fråga kanske men: Är mini:n ansluten till det trådlösa nätverket, eller körs den med sladd? Airtunes fungerar endast när man använder det trådlösa.

Fel. Funkar utmärkt att köra iTunes trådat till Expressen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 23:48

Om du inte ser namnet du valt på expressen kan det vara något med nätverksinställningarna kolla att verkar ok och appletalk är på.
Dubbelkolla med nätverksinställningarna på den datorn det funkar på.

1
Bevaka tråden