Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min iBook!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-05-01 10:30

Min iBook 700 12 tum, inköpt i januari, har börjat bråka med mig!

Symtom:
-vid uppstart tänds inte skärmen, men datorn verkar i övrigt hoppa igång
-ibland startar den men skärmen börjar flimra på högersidan (svarta streck ca 5cm) och den slutar ta komando från tangentbord, pekplata och USB-mus
-ibland går den igång som vanligt och helt plötsligt blinkar den till och allt slutar fungera som förra punkten
-en annan variant är att den startar en bit, skärmen går igång men visar ingen bild, den lyser liksom, men ingen bild

I samtliga fall fungerar det att tvinga den att stänga av eller starta om, och då kan den hoppa igång igen som om inget har hänt alls.

Ska tillägga att den ibland fungerar felfritt i princip en hel dag ibland (har haft problemet i drygt en vecka tror jag).

Vad kan vara fel? Jag kan tänka mig:
-glapp i grafikkortet
-någon form av statisk elektrisitet någonstans
-damm i datorn
-fukt i datorn

"Hardware Test"-skivan tycker inte att jag har problem...

Någon som har upplevt något liknande? Kan jag göra något åt det själv?
Om det är hårdvarufel, hur gör man då? Har köpt den på Macoteket. Ringer man till Apple?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-01 10:32

Det är ju garanti på grejorna så det är inga problem. Om det är ett hårdvarufel får du det reparerat, och och det är ett programrelaterat fel kan Apple antagligen hjälpa dig med det per telefon.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-05-01 11:35

Tyvärr verkar det inte funka med det som stod i trådarna ovan.

Hur gör man med garantireparationer? Ska man ringa och prata med Apple? Har letat på hemsidan, men det verkar som om det skulle kosta 459 kronor per samtal! Det har ju gått mer än 90 dagar sedan jag köpte datorn...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-01 12:48

Fick oxå det där problemet med min iBook som jag köpt i december. Ringde till Apple och väntar nu på att DHL ska komma och hämta upp min lilla viting.

Och det kostar inga dyra pengar, bara samtalskostnad...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-01 12:51

Det är ett års garanti så det ska inte vara några problem. En del tillverkare lämnar tre års garanti, dock inte Apple...

1
Bevaka tråden