Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASM2-Wizard snart klar - med ljuddemo!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-02 10:21

Nu är den snart klar, min ASM2-Wizard! Ni som inte vet kan kolla in den här tråden:
http://www.99.se/musikprylar-saeljes/218932-intressekoll-asm-2-wizard-analog-gigant.html

Från idé till färdig synth har det tagit nästan precis ett år.

Gjorde en snabb demo av den för en dryg vecka sen: wizard.mp3. MIDI:t funkar inte än så jag triggar den från LFOerna och leker en hel del med S&H-modulen. Den låter mycket bra faktiskt och brusar väldigt lite, inget brum alls heller. Mycket bra jobb av Anders måste jag säga! Fortfarande en del dåliga pottar och jack som måste bytas, men annars är den i princip klar!

En jäkligt kul grej med den är att låta outputen gå tillbaka in i synthen som CV till filter o dyl. Det kan flippa ut totalt och göra en hel del häftiga grejer.

• Medlem
  • 2007-09-02 10:32

Lite klassisk audiomodulation har aldrig skadat!

Kul att det blev ordning på den, det förtjänar den. Om S/H-modulen är snabb så kan du använda den på skojiga sätt, klocka med snabb LFO och kör in vanligt ljud i den. Vips så har du byggt en samplingsratereducerare!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-02 11:44

Låter underbart! Nu blir jag sporrad att sätta tänderna i min ASM igen...:)

Kan tanka, "Firefox kan inte hitta filen på /oc_account/music/misc/wizard.mp3."

• Medlem
  • 2007-09-02 13:32

Våran server's uppkoppling har varit lite dålig idag, det kommer och går

Mäkta imponerande att du orkar genomföra ett sånt stort bygge. Vilket monster!

Jag håller med! Imponerande! Det ska bli kul att se den helt klar och få ta del av sounden!:cool:

1
Bevaka tråden